Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Spesialkonsulent

Offentlig forvaltning

Avlastningstjenesten gir avlastningsopphold til personer med ulike funksjonsnedsettelser. Dette er primært for å avlaste pårørende med særlig tyngende omsorgsarbeid i hjemmet. Avlastning utføres etter individuelle vedtak, med omfang fra noen timer i uka til mer omfattende ordninger. Avlastningen gis i institusjon, i tillegg til avlastning i hjemmet, privat avlastning og kjøpte tjenester.

Avlastningstjenesten i Lillestrøm kommune er en av fire avdelinger som jobber sammen for best mulig tjenester. Disse er Bemannede boliger, Arbeid og aktivitet, Ambulerende miljøarbeid og avlastningstjenesten.

Vi i avlastningstjenesten ser nå etter en dyktig spesialkonsulent! Din arbeidsdag vil innebære ansvar for privat avlastning, kjøpte plasser og i tillegg utføre delegerte oppgaver fra seksjonsleder.


Føler du at du vil være med å bygge opp et solid tilbud til tjenestemottakere og deres familier basert på CRPD og den nasjonale veilederen i gode helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming?
Da må du søke!

Våre ansatte er under opplæring i det som kalles CRPD. Det vil si "FN-konvensjonen om rettigheter til mennesker med nedsatt funksjonsevne". Denne FN-konvensjonen kan du lese mer om her:
https://www.regjeringen.no/no/tema/likestilling-og-mangfold/likestilling-og-inkludering/konvensjoner/fn-konvensjonen-om-rettar-til-menneske-med-nedsett-funksjonsevne-crpd/id2426271/
På bakgrunn av denne konvensjonen, er det utarbeidet en veileder om "Gode helse- og omsorgstjenester for personer med utviklingshemming". Denne sier noe om hva kommunen bør, skal og må gjøre.

Arbeidsoppgaver:

  • Behandling av 120 meldinger, journalføring  og referatføring i Gerica
  • Oppstartsmøter og samarbeid med pårørende 
  • Rekrutering og ansettelser av private  oppdragstakere/avlastere
  • Utarbeide arbeidsavtaler i P360 i samarbeid med HR og lønn
  • Planlegge og gjennomføre matchmøter mellom familiene og oppdragstakere/avlastere
  • Bestille arbeidsavtaler  
  • Igangsetting av vedtaket
  • Avvikshåndtering i Risk Manager
  • Gat : timelister, vaktbok og opplæring av nye ansatte
  • Arbeide systematisk med avvikling av kjøpte plasser og følge opp delegerte arbeidsoppgaver for Avlastning -hjemmeboende
  • Fakturabehandling
  • e-Handel
  • Rapportere til seksjonsleder

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i Helse- og sosial
  • Kunnskap til avlastning og målgruppen barn, unge og voksne  med utviklingshemming
  • Kunnskap til Gat, Gerica, Risk P360, Visma
  • Erfaring med pårørende samarbeid
  • Erfaring fra tverrfaglig samarbeid
  • Erfaring med fag- og kvalitetsutvikling knyttet opp imot oppstart av nye tjenester
  • Du har gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse
  • Du kommuniserer svært godt skriftlig og muntlig
  • Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten

Personlige egenskaper:

  • Du er motivert, kreativ, nytenkende og løsningsorientert
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
  • Du må ha evne til å avdekke og imøtekomme individuelle behov hos brukere og deres familier
  • Du har evne til å kommunisere og skape gode relasjon med brukerne og pårørende 
  • Du evner å arbeide selvstendig og i samarbeid med ulike aktører
  • Du har humør og raushet, og bidrar til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver
Opplæring og veiledning
Arbeid 37,5 timer
Vi tilbyr lønn etter hovedtariffavtale

Lillestrøm kommune krever at du som søker må legge inn attester og vitnemål, når du søker på stilling hos oss.