• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    03.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1051, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4696336
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 09.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Spesialkonsulent

Offentlig forvaltning

Bydel Alna søker nå etter en spesialkonsulent i Avdeling økonomi og analyse som kan bidra i bydelens budsjettarbeid og økonomioppfølging. Spesialkonsulenten vil være viktig for å bidra til både strategisk og økonomisk omstilling i årene som kommer og sikre god økonomistyring.

Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 49 000 innbyggere, ca. 1 250 årsverk og et budsjett på ca. 2,2 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere. 

I februar 2022 flyttet bydelen inn i et nytt bydelshus på Furuset. Bydelshuset samler flere av bydelens tjenester for at innbyggernes behov skal løses raskere og enklere, og understøtte ansattes arbeidsoppgaver på en helt ny og bedre måte.

Arbeidsoppgaver:

Arbeidsoppgavene som spesialkonsulent vil i hovedsak bestå av budsjettering, økonomioppfølging og økonomirapportering. Arbeidsoppgaver vil blant annet være å:

  • Bidra i bydelens arbeid med budsjett og strategiske omstillingsarbeid
  • Følge opp bydelens øvrige avdelinger og enheter når det gjelder budsjett og økonomi
  • Utarbeide månedlig rapporter om bydelens økonomisk status og koordinere rapporteringer til byrådsavdelingene
  • Utføre økonomiske beregninger for ulike tjenesteområder
  • Bidra i bydelens analysearbeid som grunnlag for strategisk utvikling
  • Veilede og lære opp bydelens medarbeidere med økonomiansvar
  • Bidras til utviklingen av avdelingens rutiner og prosesser

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på minimum bachelornivå innenfor økonomi/samfunnsfag/administrasjon er en forutsetning
  • Erfaring fra budsjettarbeid
  • God kunnskap i Excel eller andre analyseprogrammer
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • God systemforståelse samt interesse for å lære nye systemer og prosesser er vesentlig  
  • Erfaring fra bruk av Agresso økonomi og Agresso Planlegger er en fordel
  • Kjennskap til kommunal sektor er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Det må kunne vises til analysekompetanse
  • Det kreves evne og motivasjon til å sette seg inn i større systemer
  • Du trives med høyt arbeidstempo, jobber selvstendig og beholder fokus og kontroll under press
  • Utviklingsorientert og evner å finne løsninger i komplekse arbeidsprosesser og har god totaloversikt
  • Strukturert og målrettet, og er opptatt av nøyaktighet i underlag og detaljer
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og jobber godt i team
  • Personlig egnethet vil bli vedlagt 

Vi tilbyr:

  • Meningsfylt samfunnsoppdrag med faglig sterke kollegaer og god kultur for samarbeid
  • Stor grad av selvstendighet og rom for faglig utvikling
  • Nye og moderne lokaler i en spennende bydel
  • Fleksitidsordning og treningsmuligheter
  • Gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger
  • Lønnstrinn 45-53 
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    03.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1051, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4696336
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 09.07.2022