Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Spesialkonsulent

Offentlig forvaltning

Servicesenteret i Haugesund kommune søker spesialkonsulent i 100 % fast stilling.

På Servicesenteret jobber du i kommunens førstelinje. Vi søker deg som motiveres av å hjelpe andre, som er løsningsorientert, har erfaring fra offentlig forvaltning og har god digital kompetanse. En stor del av stillingen er knyttet opp mot saksbehandling etter serverings- og alkoholloven og forberedelser av politiske saker knyttet til dette. 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling etter serverings- og alkoholloven, forvaltningsloven, offentleglova, barnehageloven og opplæringsloven m.m
  • Forberede politiske saker
  • Andre fellesoppgaver Servicesenteret er ansvarlig for som publikumsmottak, sentralbord og vikarformidling
  • Andre administrative oppgaver kan etter behov tillegges stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Krav om relevant høyere utdanning på bachelornivå
  • Erfaring fra offentlig saksbehandling og bruk av kommunens saksarkivsystem Acos/Websak er ønskelig
  • Gode kunnskaper og ferdigheter innen IKT
  • Erfaring med kundebehandling og servicearbeid er ønskelig
  • Norsk er arbeidsspråket i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig

Personlige egenskaper:

  • Serviceinnstilt, positiv og liker et høyt arbeidstempo
  • Effektiv, strukturert og pålitelig
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Løsningsorientert og endringsvillig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver i kommunens førstelinje
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn blir fastsatt i henhold til tariff og gjeldende avtaler
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger i Haugesund Kommunale Pensjonskasse