• Bedrift
    Nannestad kommune
  • Søknadsfrist
    19.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3681214
  • Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
  • Oppdatert 30.03.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nannestad kommune

Spennende stilling som virksomhetsleder i Helse 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nannestad kommune søker etter en initiativrik, trygg og engasjert leder som ønsker å bidra til videreutvikling av virksomheten Helse. Virksomheten har ansvar for kommunens helse- og omsorgstjenester innen sykehjem, hjemmebaserte tjenester og rehabiliteringstjenester.

Helse er en virksomhet med totalt 135 årsverk som omfatter følgende enheter: Nannestad sykehjem (fire sykehjemsenheter og legetjeneste), hjemmesykepleie, enhet for rehabilitering/dagtilbud/praktisk bistand, koordinerende enhet for tildeling av tjenester, og serviceenheten (hovedkjøkken, renhold, vaskeri). 

Stillingen som virksomhetsleder er selvstendig, utfordrende og spennende, og er tillagt stor myndighet. Virksomhetsleder er delegert et selvstendig fag-, personal- og økonomiansvar, og har et overordnet ansvar for videreutvikling av et helhetlig og forsvarlig helse- og omsorgstilbud til kommunens innbyggere. Kommunen har en hovedmålsetting om at innbyggerne skal kunne bo så lenge som mulig i eget hjem og mestre eget liv best mulig under trygge forhold. Sentralt er tverrfaglig samarbeid, brukermedvirkning, kompetanseutvikling og digitalisering/velferdsteknologi.

Virksomhetsleder rapporterer til kommunedirektøren og inngår i kommunens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver:

Du må:

  • Være en tydelig og synlig leder av virksomheten
  • Ha personalansvar for sin stab og enhetsledere innenfor virksomheten
  • Ha økonomi- og budsjettansvar
  • Sikre resultat- og måloppnåelse iht. gjeldende planer, vedtak og beslutninger Ha overordnet faglig ansvar for kvalitet i tjenestene, herunder oppfølging av prosjekter knyttet til kvalitetsutvikling, helhetlige løp og endringer i sektoren
  • Sørge for god samhandling internt i virksomheten, med kommunens øvrige virksomheter, eksterne samarbeidspartnere, folkevalgte og innbyggere
  • Være en pådriver for omstilling og samtidig ha fokus på å sikre forsvarlig drift av dagens tjenestetilbud
  • Sikre at virksomheten drives etter god forvaltningsskikk og at kommunens etiske retningslinjer etterleves
  • Sikre systematisk internkontroll gjennom å følge opp forskrift for ledelse og kvalitetsforbedring i helse- og omsorgstjenesten
  • Jobbe aktivt for å fremme jobbnærvær gjennom godt samarbeid med verneombud, tillitsvalgte og medarbeidere
  • Delta i interkommunale nettverk og samarbeidsfora innen helseområdet
  • Sørge for god informasjonsflyt internt og eksternt

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • Relevant utdanning fra høyskole eller universitet på minimum bachelornivå
  • Ledererfaring med dokumenterte resultater fra tjenesteytende virksomhet i omstilling
  • Erfaring med drift og ledelse av helsetjenester
  • Samfunnsmessig engasjement og god kunnskap om offentlig forvaltning
  • God forståelse for politiske prosesser og samhandlingen mellom politikk og administrasjon
  • God kompetanse på økonomi og økonomistyring
  • God systemkompetanse 
  • Kunnskap om relevant lovverk 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne                                                                                                                   

Personlige egenskaper:

Du:

  • Forstår og praktiserer lederrollen på en måte som skaper tillit, engasjement og motivasjon hos medarbeidere, tillitsvalgte og samarbeidspartnere
  • Har gode samarbeidsevner og har evne til å bygge relasjoner internt og eksternt
  • Trives med å jobbe i grensesnittet helseadministrasjon og politikk 
  • Arbeider strategisk og nyskapende ut fra et helhetsperspektiv
  • Er inkluderende, tydelig, strukturert og beslutningsdyktig, og er opptatt av å videreutvikle en organisasjonskultur som er i tråd med kommunens verdier
  • Sørger for systematisk styring og kontinuerlig forbedring for å kommunens mål 

Vi tilbyr:

  • Spennende lederutfordringer i et miljø med faglig dyktige og engasjerte medarbeidere
  • God mulighet for personlig og faglig utvikling
  • Et aktivt arbeidsmiljø i utvikling med fokus på høyt faglig kvalitet
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
  • Lønn etter  avtale                                                                                                                                  

 

Nannestad kommunen er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn.        
Minst to referanser må oppgis. Kopi av attester og vitnemål må vedlegges søknaden. Søkerpapirer vil ikke bli returnert. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se felt for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge jfr. Offentleglova § 25.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler med 6 måneder prøvetid.

 

  • Bedrift
    Nannestad kommune
  • Søknadsfrist
    19.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3681214
  • Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
  • Oppdatert 30.03.2021