• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    09.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4775036
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 24.09.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vil du jobbe med unge voksne og boligsosialt arbeid i NAV? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Bergen sør betjener bydelene Fana og Ytrebygda. Sosialtjenesten yter tjenester til ca. 1200 tjenestemottakere. Vi er 120 ansatte, hvorav sosialtjenesten utgjør 62 stillinger.
I avdeling mottak og avklaring er det p.t. 16 ansatte. Avdelingen har 2 team- en for de under 30 år og en for de som er over 30 år. Den ledige stillingen ligger i teamet som har ansvar for søkere i  aldersgruppen under 30 år. Stillingen har et særlig ansvar for å følge opp personer under 30 år som er akutt bostedsløse eller som har behov for et annet botilbud enn det de har. Kartlegging, råd, veiledning og oppfølging etter sosialtjenestelovens §17 er en av hovedoppgavene. I tillegg må det påregnes annen saksbehandling og oppfølging etter sosialtjenesteloven.

NAV Bergen sør er en spennende arbeidsplass i kontinuerlig utvikling og det stilles høye krav til service og det å yte gode tjenester til innbyggerne i bydelene. Tjenesten har høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere med lav terskel for å bidra på tvers av avdelinger til beste for tjenesten som helhet.

Arbeidsoppgaver:

Kartlegging

Råd og veiledning

Støttesamtaler

Råd og veiledning

Student- og kollegaveiledning

Saksbehandling etter sosialtjenesteloven

Kvalifikasjoner:

Sosionom,  annen bachelor kan godkjennes ved særlig relevant erfaring fra arbeid med målgruppen for stillingen.
Krav om god og dokumentert kjennskap til målgruppen, hjelpeapparatet og offentlig forvaltning
En må kunne vise til stabilitet og evne til faglig refleksjon gjennom referanser
Relevant videreutdanning er ønskelig
Erfaring fra tiltaksarbeid er ønskelig

Personlige egenskaper:

Søker må kunne trives i en aktiv og uforutsigbar hverdag.
Ansvarsbevisst, fleksibel og løsningsorientert.
Engasjement for sosialt arbeid
Evne til å skape relasjoner og stå i utfordrende relasjoner.
Være en team-arbeider, men også kunne arbeide selvstendig.
Må kunne samarbeide godt med andre tjenester og etater.
Personlig egnethet.

Vi tilbyr:

Intern veiledning.
Et trivelig og travelt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse.
Fleksibel arbeidstid.
Kontoret er inne i en spennende utviklingsprosess, og vi ønsker din deltakelse i prosessen.
Lønn etter kvalifikasjoner og ansiennitet for 3-årig relevant høgskole/universitetsutdanning.                                                                                                                                        God pensjonsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring. 

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    09.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4775036
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 24.09.2022