Bedrift
Hurdal kommuneSøknadsfrist
10.05.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2090, HURDAL
HURDAL
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2864724Se her for andre jobber fra Hurdal kommune
- Oppdatert 28.04.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Hurdal kommune
Sosialkonsulent med fagansvar
Offentlige tjenester og forvaltning
NAV Hurdal har ledig fast 100 % stilling som sosialkonsulent med fagansvar innen sosiale tjenester og oppfølging av flyktninger. Ved NAV Hurdal vil dette si økonomisk sosialhjelp, råd og veiledning, og tett oppfølging av flyktninger på introduksjonsstønad. Fagansvarlig rapporter direkte til NAV leder, skal faglig lede sosialtjenesteområdet og flyktningetjenesten på kontoret og samarbeide tverrfaglig og aktivt med eksterne og interne samarbeidspartnere for å sikre helhetlig service.
Vi søker deg som er opptatt av utvikling, er målrettet og har evnen til å inspirere og motivere medarbeidere slik at vi sammen leverer tjenester av høy kvalitet. Du er strukturert, systematisk og har evne til å tenke helhetlig.
Fagansvar
Godkjenning av vedtak
Sikre nødvendig opplæring og informasjon
Lede fagmøter, samarbeide tett med rus og psykisk helse
Oppfølging og rapportering på avtalte mål
Rapportere på økonomi hver mnd.
Stillingen omfatte også saksbehandling innen sosiale tjenester og flyktninger
Oppfølging og veiledning av brukere etter Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen, og arbeidsrettet oppfølging
NAV er i stadig utvikling og endring av oppgaver må påregnes ved behov.
Du må være sosionom, ha velferdsutdanning eller juridisk utdanning. Kandidater med annen treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet kan også bli vurdert. Særlig relevant og lang erfaring kan kompensere noe for utdanningskravet.
Du må ha arbeidserfaring fra området økonomisk sosialhjelp etter Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen, god sosialfaglig og økonomisk forståelse
Veiledningskompetanse
Ha erfaring fra juridisk metode og god lovforståelse
God IKT-kompetanse, samt evne og vilje til raskt å sette seg inn i ulike IKT-systemer
God forståelse av NAV sitt samfunnsoppdrag, målsettinger, utfordringer, samt kunnskap om offentlig forvaltning
God kunnskap om bruk av Excel
I tillegg kreves gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
Det er avgjørende at du er glad i faglige diskusjoner, har stor takhøyde og ønsker å veilede dine kolleger
Er fremoverlent og liker å tenke kontinuerlig forbedring satt i system på fagområdet
Ha stor arbeidskapasitet og evne til å arbeide selvstendig, målrettet, nøyaktig og effektivt
Liker å ha det hektisk på jobben, er robust og takler et stort arbeidspress
Ønsker å jobbe med brukergruppen vi skal yte service til
Er løsnings- og handlingsdyktig med gode serviceholdninger
Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlig egnethet i henhold til nevnte krav, vil bli tillagt stor vekt.
Ansettelse skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysing, og de til enhver tid gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Lønn i henhold til tariff
Bedrift
Hurdal kommuneSøknadsfrist
10.05.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2090, HURDAL
HURDAL
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2864724Se her for andre jobber fra Hurdal kommune
- Oppdatert 28.04.2020