• Bedrift
    Hurdal kommune
  • Søknadsfrist
    10.05.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2090, HURDAL
    HURDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2864724
  • Se her for andre jobber fra Hurdal kommune
  • Oppdatert 28.04.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hurdal kommune

Sosialkonsulent med fagansvar

Offentlige tjenester og forvaltning

NAV Hurdal har ledig fast 100 % stilling som sosialkonsulent med fagansvar innen sosiale tjenester og oppfølging av flyktninger. Ved NAV Hurdal vil dette si økonomisk sosialhjelp, råd og veiledning, og tett oppfølging av flyktninger på introduksjonsstønad. Fagansvarlig rapporter direkte til NAV leder, skal faglig lede sosialtjenesteområdet og flyktningetjenesten på kontoret og samarbeide tverrfaglig og aktivt med eksterne og interne samarbeidspartnere for å sikre helhetlig service.
Vi søker deg som er opptatt av utvikling, er målrettet og har evnen til å inspirere og motivere medarbeidere slik at vi sammen leverer tjenester av høy kvalitet. Du er strukturert, systematisk og har evne til å tenke helhetlig.

Arbeidsoppgaver

Fagansvar
Godkjenning av vedtak
Sikre nødvendig opplæring og informasjon
Lede fagmøter, samarbeide tett med rus og psykisk helse
Oppfølging og rapportering på avtalte mål
Rapportere på økonomi hver mnd.  
Stillingen omfatte også saksbehandling innen sosiale tjenester og flyktninger
Oppfølging og veiledning av brukere etter Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen, og arbeidsrettet oppfølging
NAV er i stadig utvikling og endring av oppgaver må påregnes ved behov.

 

Kvalifikasjoner

Du må være sosionom, ha velferdsutdanning eller juridisk utdanning. Kandidater med annen treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet kan også bli vurdert. Særlig relevant og lang erfaring kan kompensere noe for utdanningskravet.
Du må ha arbeidserfaring fra området økonomisk sosialhjelp etter Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen, god sosialfaglig og økonomisk forståelse
Veiledningskompetanse
Ha erfaring fra juridisk metode og god lovforståelse
God IKT-kompetanse, samt evne og vilje til raskt å sette seg inn i ulike IKT-systemer
God forståelse av NAV sitt samfunnsoppdrag, målsettinger, utfordringer, samt kunnskap om offentlig forvaltning
God kunnskap om bruk av Excel
I tillegg kreves gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig

 

Personlige egenskaper
Ha et menneskesyn som støtter opp om NAV sine holdninger og verdier
Det er avgjørende at du er glad i faglige diskusjoner, har stor takhøyde og ønsker å veilede dine kolleger
Er fremoverlent og liker å tenke kontinuerlig forbedring satt i system på fagområdet
Ha stor arbeidskapasitet og evne til å arbeide selvstendig, målrettet, nøyaktig og effektivt
Liker å ha det hektisk på jobben, er robust og takler et stort arbeidspress
Ønsker å jobbe med brukergruppen vi skal yte service til
Er løsnings- og handlingsdyktig med gode serviceholdninger
Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlig egnethet i henhold til nevnte krav, vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
Hurdal kommune har velferdsordninger og gode pensjons- og forsikringsordninger.
Ansettelse skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysing, og de til enhver tid gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Lønn i henhold til tariff
 

  • Bedrift
    Hurdal kommune
  • Søknadsfrist
    10.05.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2090, HURDAL
    HURDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2864724
  • Se her for andre jobber fra Hurdal kommune
  • Oppdatert 28.04.2020