• Bedrift
    Nord-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2019
  • Stillingsfunksjon
    Skatteoppkrever - 2. gangs utlysning
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2120, SAGSTUA
    NORD-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    1677014
  • Se her for andre jobber fra Nord-Odal kommune
  • Oppdatert 29.04.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nord-Odal kommune

Skatteoppkrever - 2. gangs utlysning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Odal økonomikontor er felles økonomikontor for Sør-Odal og Nord-Odal kommuner. Kontoret ligger på Sand med Nord-Odal som vertskommune. Økonomikontoret består av 18 personer fordelt på 16,6 årsverk. Kontoret er fordelt på 4 avdelinger; regnskap/fakturering/vederlag, lønn, skatt og budsjett/finans.

Det er ledig 100 % stilling som skatteoppkrever. Stillingen er underlagt økonomileder og arbeidssted er Sand i Nord-Odal.Stillingen er tillagt faglig ansvar for de oppgaver som er gitt i skattebetalingsloven og de forskrifter/instrukser som er gitt av skattedirektoratet. For disse oppgavene er Skatt Øst faglig overordnet. Fagansvar ovenfor 1,5 årsverk på skatteoppkreverkontoret.

Arbeidsoppgaver
  • Ansvar for innkreving av skatter og avgifter fra personlige skatteytere, etterskuddspliktige og arbeidsgivere, herunder å gjennomføre telefoninkasso, utleggsforretning, motregning, tvangssalg, anmeldelse og konkurs.
  • Utsendelse av skatteoppgjør
  • Rapportere til skatte- og avgiftsmyndighetene
  • Manuell skatteavregning
  • Oppfølging av gjeldsordningssaker
  • Søknadsbehandling (Lempning)
  • Oppfølging av regnskapet (SOFIE)
  • Administrere tilganger og oppsett av skatteregnskapet (SOFIE)
Kvalifikasjoner

Det søkes etter en person som har minimum bachelorgrad innen regnskap og økonomi eller relevant praksis fra kommunal/offentlig forvaltning generelt, skatteområdet spesielt. God kjennskap til saksbehandling og forståelse for lovverk er også en forutsetning. Erfaring innenfor lønn, regnskap og innfordring er en fordel. Gode IKT kunnskaper er en forutsetning.

Personlige egenskaper
  • God regnskapsforståelse
  • Erfaring fra innfordring
  • God datakompetanse
  • Strukturert og selvstendig
  • Løsningsorientert og fleksibel
  • Serviceinnstilling og samarbeidsevner
  • Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
  • Må ha førerkort og kunne disponere egen bil i tjenesten
Vi tilbyr
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Pensjonsordning i KLP
  • Lønn etter avtale
  • Fleksitid

Annet

Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.
Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Nord-Odal kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, etnisitet oppfordres til å søke


 

  • Bedrift
    Nord-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2019
  • Stillingsfunksjon
    Skatteoppkrever - 2. gangs utlysning
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2120, SAGSTUA
    NORD-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    1677014
  • Se her for andre jobber fra Nord-Odal kommune
  • Oppdatert 29.04.2019