Detaljer

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    24.01.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3363738
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Sjefsrådgiver - offentlige anskaffelser

Er du vår nye sjefsrådgiver?

Vi har en ledig stilling og søker deg!

Økonomi- og regnskapsenheten søker deg som har engasjement for anskaffelsesfaget og som har praktisk erfaring fra arbeid med anskaffelser. Som anskaffelsesrådgiver er du en god veileder og gir bistand til etatens avdelinger i innkjøpsprosesser. Du er serviceinnstilt, glad i å samarbeide med andre og deler gjerne din kompetanse. Samtidig er du nøyaktig og systematisk.

Plan- og bygningsetatens anskaffelser omfatter i stor grad konsulentoppdrag knyttet til ulike planleggings- og utredningsoppgaver. I tillegg gjennomføres anskaffelser knyttet til drift av etatens lokaler, fellesadministrative tjenester og datasystemer. Etaten anskaffer for tiden et nytt fagsystem. 

På grunn av korona-situasjonen har Plan- og bygningsetaten for tiden i hjemmekontor, og intervjuer vil bli gjennomført digitalt.  

Arbeidsoppgaver
  • Planlegge og gjennomføre anskaffelsesprosesser etter lov- og forskrift om offentlige anskaffelser
  • Gi anskaffelsesfaglig bistand og veilede etatens avdelinger
  • Kontraktsinngåelse og oppfølgning av kontrakter
  • Analysearbeid, prosess- og systemutvikling
  • Koordinere fagteam for anskaffelser
  • Kvalitetssikring
  • Delta i kontinuerlig utviklingsarbeid innen anskaffelsesområdet på prosess, rutiner og verktøy
Kvalifikasjoner

Vi ønsker oss søkere som har:

  • Utdanning på masternivå innen relevant fagkrets
  • Minst fem år relevant erfaring
  • Kompetanse og erfaring fra arbeid med anskaffelser og aktuelt regelverk
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk
  • Søker med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker.

Det er en fordel om søkere har:

  • Erfaring med offentlige anskaffelser
  • Sertifisering som innkjøper 
  • Kunnskap om anskaffelsesregelverk i offentlig sektor
  • Kjennskap til konkurransegjennomføringsverktøy og andre relevante digitale løsninger
  • Erfaring med IKT-anskaffelser
   
Personlige egenskaper
  • engasjement for fagområdet
  • serviceinnstilt, samarbeidsvillig og evne til å dele kompetansen din
  • evne til å arbeide nøyaktig, systematisk og selvstendig
  • evne til å jobbe målrettet
  • personlig egnethet vil bli vektlagt
     
Vi tilbyr
  • Faglige utfordringer
  • Godt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kollegaer i et tverrfaglig miljø
  • Pensjon, lån og forsikringer gjennom gode ordninger i Oslo kommune
  • Treningsmuligheter i arbeidstiden, også i vårt eget treningsrom
    Lønnstrinn 53-57 som tilsvarer fra kr 700 300 til kr 761 200 pr. år