• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    10.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4862141
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 30.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Vi søker deg som ønsker å jobbe med bærekraftig og fremtidsrettet mobilitet i Bærum kommune 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bærum kommune er en stor «veieier», og med dette følger oppgaver innen forvaltning og myndighetsutøvelse. Ansvaret for veiforvaltning er plassert i Vei og trafikk, en avdeling på tjenestestedet Natur-, vei- og miljøforvaltning som inngår i Miljøtekniske tjenester.

Vei og trafikk er en avdeling med 15 dyktige medarbeidere som jobber med ulike fagområder som trafikksikkerhet, parkering, gatebelysning, gravetillatelser, vei -og byggeplaner, prosjektledelse og grønn mobilitet. Hverdagen vår er variert og ligger i spennet mellom det praktiske og det strategiske. Vi har en aktiv hverdag, og hos oss vil du både operere selvstendig og i samarbeid med kollegaer på tvers av flere avdelinger og tjenestesteder, entreprenører og utbyggere.

For å øke kapasiteten til å følge opp saker og sikre helhetlig forvaltning av de kommunale veiene skal vi nå ansette enda en veiforvalter. Du vil ha en sentral rolle i utvikling av kommunens veier, gater, torg og parkeringsarealer. Stillingens hovedoppgave er, sammen med dagens veiforvalter, ta eierskap til veinettet og sikre helhetlig og systematisk forvaltning av kommunens veiareal.

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre håndheving av Vegloven på vegne av kommunen
  • Ivareta vei- og gatenormalens krav i de ulike plan- og byggesaksprosessene. Det vil kreves oppfølging både i planfaser (reguleringsplaner, detaljregulering, VPOR, VPKL) og byggesaker (godkjenning av veiplaner, overtakelse av nye vei- og gateanlegg), frem til overtakelse
  • Delta på ferdigbefaringer og gjennomføre overtakelse av offentlig vei- og gateanlegg
  • Svare på endringer/avklaringer som fagmyndighet i pågående utbyggingsprosjekter
  • Bistå med trafikkvurderinger i forbindelse med utbyggingsplaner og utbyggingsforhandlinger
  • Oppfølging og kontroll i utbyggingsområder
  • Delta på ferdigbefaringer og gjennomføre overtakelse av offentlig vei

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning fra universitet/høgskole på Bachelor eller Masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring innen fagområder knyttet til samferdsel, vei og forvaltning
  • Kjennskap til Statens vegvesens håndbøker (N200, N100) og/eller andre kommunale veinormaler
  • Kan jobbe selvstendig, ta initiativ og har gjennomføringsevne
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
  • Digital kompetanse og interesse for fremtidsrettet grønn mobilitet
  • Stillingen krever førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • God relasjonsbygger som etablerer tillit på tvers i organisasjonen
  • Kommuniserer godt, evner å lytte til andre og fremme ditt budskap med klarhet og letthet
  • Resultatorientert med god struktur og gjennomføringsevne
  • Innovativ og pådriver for bærekraftige løsninger (endringsagent)
  • Analytisk og gode problemløsningsevner

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Et ungt og dynamisk arbeidsmiljø i en avdeling der innovasjon, strategi og fremtidsrettede tanker har høy prioritet, spesielt innenfor miljøvennlig transport
  • En arbeidsplass der du jobber tett sammen med ledere, ansatte og brukere i utvikling av kommunen og i et forpliktende samarbeid med resten av organisasjonen og kommunens samarbeidspartnere
  • Lønn etter kvalifikasjoner 
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • El-bilpool og el-sykler
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Bedriftsidrettslag
  • Helt nye kontorlokaler sentralt i Sandvika
  • Hjemmekontor
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    10.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4862141
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 30.11.2022