• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4611356
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 08.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Seksjonssjef vaktsentralen

Offentlig forvaltning

Bypatruljens primæroppgave er å sikre trafikksikkerhet, fremkommelighet og tilgjengelighet for byens ulike trafikantgrupper. Avdelingen bidrar til at Oslo fremstår som en trygg by ved tilstedeværelse av sine bybetjenter døgnet rundt. Bypatruljen bidrar også gjennom sitt virke til at byen fremstår som ren og pen, dette gjennom bybetjentene ved håndhevelse av Politivedtekten.

På grunn av sin størrelse og tilgjengelighet med operative personer i døgnkontinuerlig drift ute i byrommene, er Bypatruljen en betydelig beredskapsressurs for Oslo kommune. Avdelingen knytter sammen fem operative enheter som sammen bidrar til en kosteffektiv tjenesteproduksjon gjennom hele døgnet, året rundt innenfor tildelt mandat. Dette gir en unik kombinasjon for integrerte operasjoner, effektiv respons over flere fagfelt, nødvendig robusthet og en endringsdyktig avdeling.

Vaktsentralen (seksjon) er en av fem enheter i Bypatruljeavdelingen. Seksjonen drifter etatens inntauingsanlegg i Verkseier Furulunds vei, det vil si innlevering, oppbevaring og utlevering av inntauede kjøretøy. Seksjonen har et nært samarbeid med politiet, tollvesenet og Innkrevingsetaten i Oslo, og bistår etatene i forbindelse med spørsmål om inntauing. Vaktsentralen er ansvarlig kontaktpunkt for Bymiljøetaten og mottar henvendelser om inntauing av kjøretøy, feil parkering, uregistrerte kjøretøy og spørsmål om håndtering av akutte parkeringsproblemer.

Alle henvendelser om feilparkering og meldinger om feil på lade- og betalingsutstyr blir meldt inn til Vaktsentralen. Seksjonen behandler også søknader om utsetting av containere på offentlig grunn. Seksjonen er avhengig av bistand og godt samarbeid med øvrige seksjoner i Bypatruljen. Vaktsentralen har blant annet ansvar for alarmfunksjonen til bybetjentene. 

Som leder for Vaktsentralen vil du ha ansvaret for faglig og administrativ ledelse av seksjonen for å sikre effektiv tjenesteleveranse av høy kvalitet innenfor kjerneområdene trafikk, trygghet og miljø.

Arbeidsoppgaver:

  • Personal-, budsjett- og faglig ledelse av seksjonen
  • Sikre at overordnede vedtak og beslutninger følges opp i seksjonen
  • Rapportering og oppfølging av tjenesteleveransen i egen seksjon med utgangspunkt i prioriterte mål og resultatindikatorer
  • Tett samarbeid med avdelingsdirektør og øvrige seksjonssjefer i avdelingen for å sikre enhetlig praksis og helhetlig oppgaveforståelse på tvers av alle enheter
  • Deltakelse i prosjekt- og utviklingsarbeid
  • Representere avdelingen i møte med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Sørge for å bidra til god kommunikasjon og samarbeid innad i divisjonen, i etaten, i kommunen, overfor publikum og brukere for å løse oppgaver og skape forståelse og entusiasme for Bymiljøetatens arbeid og synspunkter
  • Andre oppgaver vil kunne påberegnes ved behov

    Kvalifikasjoner:

    • Høyere utdanning, minimum på bachelornivå. Spesielt relevant realkompetanse kan i særskilte tilfeller erstatte krav om formalkompetanse.
    • Kompetanse om og engasjement for trafikk, miljø og trygghet
    • Solid erfaring med ledelse, økonomi- og personaloppfølging
    • Kunnskap om og erfaring fra budsjett- og økonomistyring
    • Gode kunnskaper i bruk av teknologi som arbeidsverktøy
    • Førerkort klasse B
    • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk, gjerne også på engelsk

    Personlige egenskaper:

    • Evne til å skape en stabil og bekreftende atmosfære og motivere medarbeidere til å oppnå kvalitetsmessig gode resultater sammen
    • Svært gode samarbeidsevner, samt evne til omstilling og nytenkning
    • Høy gjennomføringsevne med utholdenhet og engasjement til å utføre planer og etterleve organisasjonens regler og prosedyrer
    • Evne til å raskt sette seg inn i komplekse problemstillinger og foreta sunne og rasjonelle vurderinger

    Vi tilbyr:

    • Gode kollegaer med høy fagkompetanse
    • Muligheter for utvikling i egen organisasjon
    • Nye moderne og miljøvennlige lokaler på Stubberud
    • Lønnes i lønnstrinn 52 - 54 (for tiden kr 710 800 - 738 600). Lønnsplassering avhenger av erfaring og kompetanse.
    • Fleksibel arbeidstid, 37,5 timer pr.uke
    • Gode pensjons forsikring og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring. Som  ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
    • Attester og vitnemål vedlegges elektronisk
     

    • Bedrift
      Oslo kommune
    • Søknadsfrist
      29.05.2022
    • Ansettelsesform
      workTime.Heltid
    • Bransje
      Offentlig forvaltning
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      0579, OSLO
      OSLO
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      4611356
    • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
    • Oppdatert 08.05.2022