Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
09.08.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2999450Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 30.07.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Seksjonssjef politisk sekretariat / formannskapssekretær
Offentlige tjenester og forvaltning
Vi søker en serviceinnstilt og utviklingsorientert leder for politisk sekretariat. Du har god forståelse for rollefordeling mellom politikk og administrasjon, og evner å legge til rette for best mulig politisk styring av kommunen. Stillingen innehar et budsjett og personalansvar for 3,5 årsverk og rapporterer til direktør for organisasjon og utvikling.
Det må påregnes en del arbeid utover ordinær arbeidstid i forbindelse med avvikling av politiske møter og valg.
Hovedoppgaver til sekretariatet er:
- Være bindeleddet mellom politikk og administrasjon og sørge for at saksgangen flyter mellom administrasjon og politisk behandling
- Bidra til utvikling av den politiske styringen og demokratiet i kommunen
- Bidra med støtte og veiledning overfor folkevalgte, bl.a innenfor kommunalrett og forvaltningsrett
- Ha ansvar for sakslister og protokoller til kommunestyret, formannskapet og hovedutvalgene.
- Oppfølging av øvrige styrer, råd og utvalg
- Ha overordnet ansvar for avvikling av kommunestyre-, fylkesting- og stortingsvalg
- Være en viktig pådriver for videreføring av digitale politikere og oppgaveløsning.
- Samhandle med kommunedirektør, ordfører samt øvrige politikere
- Er du jurist eller statsviter er dette en fordel, men annen relevant utdanning og erfaring kan veie opp for manglende formalkompetanse. Juridisk kompetanse i relevante lovverk, er likevel nødvendig (Kommuneloven, forvaltningsloven, offentleglova m.fl.)
- God digital kompetanse
- God kjennskap til offentlig forvaltning
- Du evner å arbeide både operasjonelt og med detaljer, og strategisk mot krevende mål
- Har forståelse, og teft for politisk styring og rollefordelingen mellom politikk og administrasjon
- Ledererfaring er en fordel
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne
- Utpreget serviceinnstilling
- Har stor arbeidskapasitet og evne til å takle stress
- Gode samarbeidsevner
- Ryddig og strukturert arbeidsform
- Din holdning er at endring og kontinuerlig forbedring er nødvendig for at kommunen til enhver tid skal levere kostnadseffektive og gode tjenester
- Lønn etter avtale
- God pensjons- og forsikringsordning
- Bedriftshelsetjeneste
- Aktivt bedriftsidrettslag
- En spennende avdeling i hjertet av organisasjonen
- En utviklingsorientert arbeidsplass
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
09.08.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2999450Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 30.07.2020