• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4001766
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 24.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Seksjonssjef Byroms- og gateprosjekt

Offentlige tjenester og forvaltning

I avdeling Samferdselsprosjekter er det ledig stilling som seksjonssjef for byroms- og gateprosjekt. Seksjonen har en spennende prosjektportefølje bestående av store og små byroms- og gateprosjekt i Oslo. Seksjonen har pt. en prosjektportefølje på ca 600 mill pr. år.
Vi søker etter en dyktig og engasjert leder for seksjonens prosjektledere. Seksjonens mål er å skape grønne, funksjonelle og effektive byrom, gater og kollektivtraseer i Oslo. Du har ledererfaring og god kunnskap om bygg- og anleggsprosjekt.

Seksjon består av 15 prosjektledere som planlegger og gjennomfører investeringsprosjektene, fra reguleringsplan og forprosjekt til gjennomføring og ferdig bygget anlegg. I tillegg til egne ansatte har seksjonen også innleide prosjektledere. Seksjonen er byggherre for Oslo kommunes gateopprustninger og byromsprosjekt.

Arbeidsoppgaver:

  • Budsjett- og personalansvar
  • Faglig ledelse av medarbeiderne
  • Sikre kompetanseutvikling i enheten
  • Sikre nødvendig kapasitet i seksjonen
  • Gjennomføring av offentlige anskaffelser og inngåelse av rammeavtaler
  • Prosjektansvarlig for egen portefølje
  • Bidra til å sikre gjennomføring i henhold til plan på kost, kvalitet og tid
  • Bidra til videreutvikling av etatens prosjektstyring og -gjennomføring
  • Samarbeid og koordinering av prosjekter internt og interkommunalt 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på masternivå fra universitet/høyskole
  • Minimum 5 års erfaring fra relevant arbeidsområde
  • Erfaring med ledelse
  • Erfaring fra prosjektmiljøer
  • Ønskelig med erfaring fra bygg- og anleggsbransjen
  • Ønskelig med erfaring fra planarbeid
  • Ønskelig med erfaring fra offentlig byggherreorganisasjon
  • God ledelseskompetanse
  • God prosjektfaglig kompetanse
  • God økonomiforståelse
  • Kompetanse innen samferdsel, gate og veibygging er en fordel
  • Behersker norsk godt, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Leveranse- og helhetsorientert
  • Evne til å motivere og utvikle medarbeidere
  • Evne til omstilling og nytenkning
  • Samfunnsengasjement
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Vi tilbyr deg en spennende lederstilling i en divisjon i utvikling og å jobbe med prosjekter av stor betydning for byen
  • Et godt arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid, 37,5 timers uke
  • Lønnsplassering i lønnstrinn 58 - 65 (kr 803 100 – kr 921 000) i Oslo kommunes regulativ avhengig av erfaring og kompetanse. For særskilt godt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
  • Gode lånemuligheter
  • Moderne arbeidslokaler på Hasle


Relevante vitnemål og attester, skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig ber vi om at disse blir tatt med til ett eventuelt intervju

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4001766
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 24.08.2021