• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0182, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3988708
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 20.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Seksjonssjef

Offentlig forvaltning

Sammen for bedre Oslohelse er Helseetatens visjon, og vi ser etter en leder som vil være med og operasjonalisere dette i Fagsystemavdelingen. Vi har for tiden ledig stilling som seksjonssjef for PRO seksjonen, Pleie, rehabilitering og omsorg. Seksjonssjefen er ansvarlig for seksjonens fag-, personal- og økonomifunksjoner, rapporterer til avdelingsdirektør, og inngår i avdelingens lederteam. Lederteamet jobber tett sammen for å ivareta avdelingens oppgaver og ansvar, og i forbindelse med pågående endringsprosesser. Fagsystemavdelingen består av 7 seksjoner, Helse, Oppvekst, Fellesressurser, Velferdsteknologi, PRO, GAT og Sosial. Vi søker etter en erfaren linjeleder, som kan bidra til videreutviklingen av avdelingen. Avdelingen er i endring, og ansvarsområdet for stillingen kan, som en konsekvens av dette, være i endring.

Våre ledere er rollemodeller og har et særlig ansvar for relasjons- og kulturbygging. Vi ser behovet for at du tar en aktiv rolle i å tilrettelegge for godt samarbeid med innbyggerne og andre samarbeidspartnere. Åpenhet og tillit er vektlagt som viktige verdier i organisasjonen, som grunnlag for god dialog og samhandling.

Arbeidsoppgaver:

Ansvar for seksjonens fag-, personal- og økonomifunksjoner
Ansvar for gjennomføring av oppgaver og oppdrag innen seksjonens ansvarsområde
Ansvar for oppfølging av applikasjonsleverandører
Ansvar for seksjonens oppfølging og samarbeid med Oslo kommunes interne IKT-Leverandør og andre samarbeidspartnere
Ansvar for kompetanseutviklingen av medarbeiderne i seksjonen
Ansvar for å bidra til tverrfaglig samarbeid og kunnskapsutveksling
Deltakelse i avdelingens endringsarbeid og forbedringsprosesser

Kvalifikasjoner:

Minimum tre år høyskole eller universitetsutdanning innenfor relevante fagområder
Ledererfaring og/eller lederutdanning
God økonomiforståelse
Gode resultater innen personaloppfølging
Gode analytiske egenskaper
God forståelse for Oslo kommunes interne IKT-organisering
Kjennskap til seksjonens arbeidsoppgaver vil være en fordel
Kunnskap om systemporteføljen i seksjonen er ønskelig 
Personlig egnethet

Personlige egenskaper:

Målrettet, fokusert og resultatorientert
Gode endringsevner
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Gode samarbeidsevner, og evner til å skape oppslutning om felles mål
God relasjonsbygger

Vi tilbyr:

Fleksibel arbeidstid 
Et meget godt tverrfaglig arbeidsmiljø
Lønn i intervallet kr 755 800 - kr 902 900 avhengig av erfaring og kompetanse. For spesielt kvalifiserte søkere, kan høyere lønn vurderes.

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0182, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3988708
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 20.07.2021