Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trøndelag fylkeskommune

Seksjonsleder Utredning

Offentlig forvaltning

Trøndelag fylkeskommune har ansvaret for forvaltning, planlegging, drift og vedlikehold, og bygging av store og små utbyggingsprosjekter på fylkesvegnettet. Som en viktig del av dette er utredningsfasen/tidlig fasen og vegavdelingen søker nå etter en seksjonsleder for å ivareta dette området. 

Arbeidsoppgaver:

Som seksjonsleder skal du etablere og videreutvikle en eksisterende seksjon med endrete oppgaver. Det er viktig at seksjonslederen har en offensiv holdning til å se på hvilke muligheter en utredningsseksjon kan spille i vegavdelingen på sikt.

Seksjonen vil etter endringen blant annet ha følgende ansvarsområder

  • lede prosjektporteføljen fra en prosjektide frem til reguleringsplan
  • utvikling av prosjekt, utredninger, forprosjekt, kommunedelplan
  • tilrettelegge og styre utredninger med sikte på å styrke Vegavdelingens utgangspunkt for fag- og systemutvikling i en politisk organisasjon
  • ivareta ansvaret for kommunekontakt, høringer samt andre innkomne oppgaver innen utredningsområdet
  • sikre nødvendig involvering og ivareta Trøndelag fylkeskommunes interesser i forbindelse med tidligfase prosjekt, utredninger og planer som utarbeides i regi av andre etater innenfor Miljøpakke Trondheim


Dine hovedarbeidsoppgaver som seksjonsleder er å

  • lede og organisere arbeidet i seksjonen
  • koordinere arbeidsoppgaver og lede det faglige arbeidet
  • ha ansvar for faglig utvikling av seksjonen og medarbeiderne
  • ha­ personal­ og budsjettansvar for egen seksjon
  • ha­ delansvar for vegavdelingens budsjett­ og måloppnåelse

  

Kvalifikasjoner:

  • minimum 3 års relevant utdanning innen tekniske fag fra universitet/høyskole
  • Prosjekt-/planerfaring fra utredning/tidlig fase  
  • minimum 5 års relevant erfaring innen prosjektledelse av plan- og byggeprosjekter er ønskelig
  • gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk
  • ledererfaring fra offentlig virksomhet er ønskelig
  • førerkort klasse B

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, trenger vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no)

Personlige egenskaper:

Vi ser etter en trygg leder som skal lede dyktige fagfolk. Du bør ha god balanse mellom operativt og strategisk arbeid og mellom fag og forvaltning.

Vi vektlegger at du

  • har god evne til strategisk tankegang og prosessforståelse
  • har evne til å skape gode relasjoner
  • kommuniserer og samhandler godt internt og eksternt
  • motiverer og utvikler medarbeidere og deg selv
  • jobber strukturert mot mål og er handlekraftig og løsningsorientert 
  • er en god rollemodell og kulturskaper 
  • har god forståelse for politiske prosesser

Vi tilbyr:

  • stort handlingsrom innenfor eget ansvarsområde med gode utviklingsmuligheter
  • en organisasjon med medarbeidere som har høy og tverrfaglig kompetanse og du blir en del av avdelingens ledergruppe
  • lønn etter avtale, gode forsikrings- og pensjonsordninger

Andre opplysninger

Arbeidssted vil være Steinkjer eller Trondheim. Du må regne med noe reising i jobben 
Fylkeskommunen ønsker en mangfoldig sammensetning av ansatte
Vi gjør oppmerksom på at vi utarbeider offentlige søkerlister, men du kan søke om unntak fra denne.