Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
31.07.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4673208Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 17.06.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Seksjonsleder Tilsyn
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av byens beste og største fagmiljø for byutvikling.
Vi jobber med utvikling av den aktive byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennende prosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen.
Tilsynsseksjonen er i dag en av to seksjoner under Juss- og tilsynsavdelingen med 40 ansatte. På tilsynsseksjonen har vi 24 årsverk inkludert prosjektstillinger. Hovedoppgavene til seksjonen er å føre tilsyn med foretak som har påtatt seg ansvarsretter i byggesaker og følge opp ikke omsøkt byggeaktivitet (ulovlighetsoppfølging).
Seksjonen har økt i antall krevende problemstillinger slik at vi nå velger å styrke oss ved å dele seksjonen i to. En seksjon med hovedansvar for tilsyn i byggesaker og en seksjon med hovedansvar for tilsyn med ulovlig byggeaktivitet.
Vi ser etter deg som vil være med å bygge opp den nye seksjonen på tilsyn med ansvar for ulovlighetsoppfølging. Seksjonen skal ha fokus på ulovlig beboelse og andre prioriterte områder i henhold til strategi og politiske beslutninger. Du er en trygg leder med god rolleforståelse og som evner å gjøre gode vurderinger i samspill med andre. Du skal lede dyktige medarbeider innenfor et komplekst arbeidsområde.
Arbeidsoppgaver:
- Fagansvar for seksjonen med ansvar for ulovlighetsoppfølging
- Personalansvar og lederoppfølging av seksjonens ansatte (10 -12 stk.)
- Organisere og prioritere arbeidsoppgaver og ansvarsområder
- Sikre at seksjonen har tilstrekkelig med kompetanse og kapasitet
- Bidra til utvikling av ny seksjonen og avdelingen
- Delta og bidra i avdelingens ledergruppe
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning innen relevante fagområder, fortrinnsvis masternivå
- Erfaring med plan- og bygningsloven er ønskelig
- Erfaring med statlig eller kommunal tilsynsvirksomhet eller saksbehandling er en fordel
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Relevant ledererfaring er ønskelig
Personlige egenskaper:
- Evne til å lede, motivere og utvikle selvstendige medarbeidere
- Analytisk med evne til helhetlige og strategiske vurderinger
- Systematisk tilnærming, planlegger fremover og gjør klare prioriteringer
- Er trygg i faglige vurderinger, og har evne til å formidle disse på en tydelig og forståelig måte
- Tillitsfull relasjonsbygger med gode samarbeidsevner
Vi tilbyr:
- Variert arbeidshverdag med god kombinasjon mellom arbeid på kontor/fjernarbeid
- Fleksibel arbeidstid i flotte aktivitetsbaserte lokaler
- Spennende oppgaver innenfor et interessant og utfordrende fagområde
- Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement
- Lønn etter avtale og gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
31.07.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4673208Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 17.06.2022