• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4673208
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Seksjonsleder Tilsyn

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av byens beste og største fagmiljø for byutvikling.
 
Vi jobber med utvikling av den aktive byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennende prosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen.
 
Tilsynsseksjonen er i dag en av to seksjoner under Juss- og tilsynsavdelingen med 40 ansatte. På tilsynsseksjonen har vi 24 årsverk inkludert prosjektstillinger. Hovedoppgavene til seksjonen er å føre tilsyn med foretak som har påtatt seg ansvarsretter i byggesaker og følge opp ikke omsøkt byggeaktivitet (ulovlighetsoppfølging).   
Seksjonen har økt i antall krevende problemstillinger slik at vi nå velger å styrke oss ved å dele seksjonen i to. En seksjon med hovedansvar for tilsyn i byggesaker og en seksjon med hovedansvar for tilsyn med ulovlig byggeaktivitet. 
 
Vi ser etter deg som vil være med å bygge opp den nye seksjonen på tilsyn med ansvar for ulovlighetsoppfølging.  Seksjonen skal ha fokus på ulovlig beboelse og andre prioriterte områder i henhold til strategi og politiske beslutninger. Du er en trygg leder med god rolleforståelse og som evner å gjøre gode vurderinger i samspill med andre.  Du skal lede dyktige medarbeider innenfor et komplekst arbeidsområde.

Arbeidsoppgaver:

  • Fagansvar for seksjonen med ansvar for ulovlighetsoppfølging
  • Personalansvar og lederoppfølging av seksjonens ansatte (10 -12 stk.)
  • Organisere og prioritere arbeidsoppgaver og ansvarsområder
  • Sikre at seksjonen har tilstrekkelig med kompetanse og kapasitet
  • Bidra til utvikling av ny seksjonen og avdelingen
  • Delta og bidra i avdelingens ledergruppe 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen relevante fagområder, fortrinnsvis masternivå
  • Erfaring med plan- og bygningsloven er ønskelig
  • Erfaring med statlig eller kommunal tilsynsvirksomhet eller saksbehandling er en fordel 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Relevant ledererfaring er ønskelig 

Personlige egenskaper:

  • Evne til å lede, motivere og utvikle selvstendige medarbeidere
  • Analytisk med evne til helhetlige og strategiske vurderinger
  • Systematisk tilnærming, planlegger fremover og gjør klare prioriteringer
  • Er trygg i faglige vurderinger, og har evne til å formidle disse på en tydelig og forståelig måte
  • Tillitsfull relasjonsbygger med gode samarbeidsevner 

Vi tilbyr:

  • Variert arbeidshverdag med god kombinasjon mellom arbeid på kontor/fjernarbeid
  • Fleksibel arbeidstid i flotte aktivitetsbaserte lokaler
  • Spennende oppgaver innenfor et interessant og utfordrende fagområde
  • Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement
  • Lønn etter avtale og gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4673208
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.06.2022