• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    20.08.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3969955
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Seksjonsleder – seksjon for virksomhetsstyring og internkontroll

TROMSØ KOMMUNE

Offentlige tjenester og forvaltning

Tromsø kommune har nylig opprettet en ny seksjon for virksomhetsstyring og internkontroll. Denne seksjonen skal ha en sentral rolle i arbeidet med helhetlig styring og kontroll i kommunen, herunder forbedre rammeverket for virksomhetsstyring og internkontroll samt følge opp og rapportere på mål og krav. Seksjonen er under oppbygging, men består i dag av åtte medarbeidere med variert fagbakgrunn.
Vi er nå på utkikk etter en person som ønsker å lede et viktig strategisk arbeid med å sikre måloppnåelse og kontroll på tvers av vår virksomhet.  

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og utvikle seksjonen samt utvikle, implementere og forvalte kommunens rammeverk for virksomhetsstyring og internkontroll
  • Koordinere og fasilitere prosessene med mål – og resultatstyring
  • Utvikle risikostyringen i kommunen, herunder overvåke, kontrollere og rapportere på etterlevelse av eksterne og interne krav til virksomheten
  • Bidra til å bygge en god etterlevelseskultur
  • En kombinasjon av faglige oppgaver og lederoppgaver

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på masternivå innenfor revisjon, organisasjon, økonomi eller jus
  • Relevant erfaring innen virksomhetsstyring (governance), risikostyring og internkontroll
  • Ledererfaring fra privat eller offentlig virksomhet
  • God kjennskap til offentlig forvaltning
  • Erfaring fra offentlig sektor vil være en fordel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, samt gode dokumentasjonsevner
  • God digital kompetanse

Personlige egenskaper:

  • Er strategisk og helhetstenkende, samt har god organisasjonsforståelse
  • Har gode samarbeidsevner og evne til å skape resultater sammen med andre
  • Er analytisk, har god juridisk forståelse og kunnskap om risikostyring
  • Har en tydelig lederprofil og er selvstendig, beslutningsdyktig og handlekraftig
  • Har sterk faglig og personlig integritet og engasjement

Vi tilbyr:

  • En spennende nyopprettet stilling som gir mulighet for personlig og faglig utvikling
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med en sentral rolle i utviklingen av kommunen
  • Et godt og dynamisk arbeidsmiljø med dyktige og dedikerte medarbeidere og ledere som leverer med høy kvalitet
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

  • Annet:
    Aktuelle søkere innkalles til intervju
    Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler
    Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
    Søknad sendes elektronisk via Webcruiter
 
  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    20.08.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3969955
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE
Effektiv rekruttering på 1-2-3
  • Attraktiv bedriftsprofilering
  • Målrettet jobbannonse
  • Ta godt imot kandidaten
Les mer på Karriere for bedrifter Legg ut jobbannonse