Detaljer

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    01.11.2020
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3223428
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Seksjonsleder - Innkjøpsseksjonen

Etatens ansvarsområde innebærer varierte og ofte utfordrende anskaffelser og kontrakter. Innkjøpsseksjonen jobber tett opp mot produksjonsavdelingene i arbeidet med å nå etatens mål. Seksjonen mottar bestillinger, planlegger og gjennomfører anskaffelser. Seksjonen ivaretar etatens byggherreansvar, og har et spesielt fokus på etatens ansvar knyttet til oppfølging av HMS-området og forebygging av sosial dumping. I tillegg har seksjonen ansvar for etatens internservicefunksjon.

Innkjøpsseksjonen har 11 medarbeidere og er en av fire seksjoner i Organisasjonsavdelingen.

Vi ser etter en leder som er god på tverrfaglig samarbeid og omfavner nye tilnærmingsmåter innen digital transformasjon og innovasjon. Du tenker helhetlig, har god vurderingsevne, sørger for effektive prosesser og leverer resultater. Eiendoms -og byfornyelsesetaten er opptatt av å følge med i tiden, det betyr at du vil utfordres men også gis mulighet til å påvirke etatens veivalg fremover.

Vi trenger flere kloke hoder på laget og søker derfor etter ny Seksjonsleder for innkjøpsseksjonen.

Er du vår nye Seksjonsleder som skal bidra til at Eiendoms -og byfornyelsesetaten er rustet for fremtiden?

Arbeidsoppgaver
  • Personalansvar for 11 medarbeidere, samt budsjett-, personal- og fagansvar for seksjonens ansvarsområder
  • Lede seksjonens ansatte ved å være tydelig på forventninger, delegere ansvar, motivere og utvikle medarbeiderne
  • Følge opp og videreutvikle strategier og prosedyrer innen anskaffelsesområdet
  • Planlegge, gjennomføre og følge opp strategiske innkjøp og anskaffelser av varer- og tjenester, i samarbeid med behovshavere i etatens avdelinger og seksjoner
  • Følge opp og videreutvikle seksjonens ansvarsområde pt. med fokus på kategoristyring, prosessledelse og kontraktsoppfølging
  • Ivareta forvaltning, drift og vedlikeholdsansvar (FDV-ansvar) for etatens kontorlokaler
  • Ha oversikt og sørge for at regelverk, økt markedsdialog og beste praksis blir etterlevd gjennom opplæring, veiledning og kvalitetssikring
  • Være en pådriver mot fremtidig heldigital anskaffelsesprosess
  • Aktiv søke erfaringsdelingsarenaer internt i etaten, internt i Oslo kommune og eksternt for å øke kompetansen innen offentlige anskaffelser
Kvalifikasjoner
  • Høyskole-/ universitetsutdanning, fortrinnsvis på masternivå, f.eks. jurist, siviløkonom eller lignende
  • Gode skriftlige og muntlige ferdigheter på norsk
  • Gode kunnskaper om regelverk for offentlige anskaffelser, bygg- og entrepriserett
  • Ledererfaring fortrinnsvis innen anskaffelser og kontraktsoppfølginger vektlegges
  • Erfaring fra prosjektledelse, digitalisering og innovasjon er en fordel
  • Kunnskap om forvaltningsloven, offentlighetsloven og arbeidsmiljøloven samt forskrifter knyttet til bygg- og anlegg, samt kjennskap til byggherrerollen vil være en fordel
Personlige egenskaper
  • Konstruktiv i samarbeid, god på erfaringsdeling internt men også tverrfaglig
  • Du må ha gode lederegenskaper, gi medarbeidere en tydelig og klar retning
  • Kommunisere på en klar, presis og strukturert måte
  • Sterk gjennomføringsevne, du kan vise til kvalitetsmessig gode resultater
  • Du motiveres av å lede, veilede og videreutvikle den enkelte medarbeider i et sterkt fagmiljø
  • Du trives med innovasjonsarbeid og mulighetene digitalisering gir, og ser verdien av nye tilnærmingsmåter
  • Du bør ha interesse for etatens virkeområde og samfunnsoppdrag, samt nyttiggjøre politiske prosesser for å nå etatens mål
Vi tilbyr
  • Stillingstittel seksjonssjef, lønnstrinn 59 - 68, dvs. fra kr 784 400 til kr 935 500 per år
  • En spennende og sentral lederstilling i et tverrfaglig og trivelig arbeidsmiljø med høy delingskultur
  • En spennende og sentral lederstilling i et engasjert arbeidsmiljø, med høy delingskultur
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling gjennom utfordrende arbeidsoppgaver, deltakelser på kurs, nettverk, seminarer mm.
  • Stor innflytelse og påvirkningsmulighet
  • Fleksibel arbeidstid
  • IA-bedrift (inkluderende arbeidsliv)
  • Sentrale lokaler i Oslo med utsikt mot Akerselva
  • Gode velferdstilbud med eget bedriftsidrettslag, treningsmuligheter i våre lokaler med trening i arbeidstiden
  • Gode pensjons-, forsikrings og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring
  • Som ansatt i Oslo Kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd

 

Eiendoms- og byfornyelsesetaten er kommunens grunneier og en aktiv pådriver for utvikling av byen. Oslo er i endring, både sjøsiden og flere andre områder skal i de kommende årene utvikles. Etaten er bl.a. involvert i utviklingen av Fjordbyen, Ensjø, Økern, Hovinbyen og Groruddalen. Etaten forvalter en betydelig bygningsmasse samt ubebygd grunn. Vi er 150 ansatte som holder til i Christian Krohgs gate ved Akerselva.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.