Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
14.11.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1051, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
5428987Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 31.10.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Seksjonsleder HR
Offentlig forvaltning
Kjenner du deg igjen i bydel Alnas visjon: I bydel Alna står vi sammen med innbyggerne for å skape et bærekraftig lokalsamfunn med muligheter for alle, der vi ser verdien av vårt mangfold. Bydel Alna holder til i nye lokaler i et eget bydelshus på over 700m² med sentral beliggenhet til kollektive knutepunkt på Furuset senter. I bydel Alna praktiseres tillitsbasert ledelse, hybridkontor som arbeidsmodell og aktivitetsbasert arbeidsplass.
Som seksjonsleder for HR vil du inngå i ledergruppen til Fellestjenester. Det pågår for tiden en omorganisering i Fellestjenester som du vil bli del av. Vi har de siste årene gjennomført flere strukturelle grep og jobber mot å bli en datadreven organisasjon. Det medfører et økt fokus på HR og digitalisering i organisasjonen. Jobben gir svært bred kontaktflate mot våre virksomheter og krever en robust og raus leder. Som medlem i denne ledergruppen vil du videre ha ansvar for eget tjenesteområde og for helheten i bydelen. Med på laget får du kompetente folk og en velfungerende organisasjon.
Kvalifikasjoner:
Krav:
- Relevant utdanning fra høyskole- eller universitet på masternivå.
- Formell lederutdanning
- Solid relevant erfaring fra stillingens ansvars- og arbeidsoppgaver, eksempelvis kompetansestyring og -utvikling, organisasjonsutvikling, leder- og medarbeiderutvikling, prosess- og prosjektledelse og analysearbeid
- Innsikt i relevant lov- og avtaleverk
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- God digital kompetanse. Du må kunne anvende Office 365, Unit4 (Agresso), Dossier, Acos Websak, Excel og ha erfaring med Power BI
- Kunne identifisere seg med og etterleve Oslo kommunes etiske retningslinjer og verdigrunnlag
- Kunne vise til og ha kjennskap til omstilling og effektiviseringsprosesser i offentlig sektor
- God økonomisk forståelse
- Være fremtidsrettet
Ønskelig:
- Erfaring med kunnskapsorganisasjoner og ledererfaring fra offentlig sektor
- Ha praktiske erfaringer i relevante jobber, slik at man kan sette seg inn i og levere på bydelen og Oslo kommunes samfunnsoppdrag
- Egen ledererfaring vil være en fordel
- Teknologisk forståelse og hvordan ta i bruk teknologi for å understøtte virksomhetens arbeid
Personlige egenskaper:
- Du er god på å bygge relasjoner, og engasjerer kollegaer og samarbeidspartnere gjennom ditt lederskap
- Du utfordrer det etablerte og søker aktivt forbedringer
- Du er strategisk og god på å få med deg folk
- Du har en åpen og tillitsvekkende kommunikasjon med ansatte, tillitsvalgte og det politiske nivået
- Du er en samarbeidsorientert teambygger som evner å delegere og involvere
Vi tilbyr:
Tillitsbasert arbeidsmiljø med fokus på psykologisk trygghet
Kunnskapsbasert og utviklingsorientert læringsmiljø
Høyt tempo, drivkraftig fagmiljø og dedikerte kolleger
Moderne bydelshus med aktivitetsbaserte arbeidsplasser og mulighet for hybridkontor.
Oslo kommunes pensjon- og forsikringsordning
Stillingen er plassert i lønnstrinn 60-65. (918 800 - 1 012 600 Kr)
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
14.11.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1051, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
5428987Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 31.10.2023