Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder forebygging - vikariat

Offentlig forvaltning

Vi har ledig vikariat som seksjonsleder for avdeling forebygging og rehabilitering. Vi søker deg som har god innsikt i tjenestene i fagområdene forebygging – frisklivssentral, hjelpemiddeltjeneste, ergo- og fysioterapitjeneste og læring og mestring. Lillestrøm kommune satser på mestring og teknologi, hvor et av målene er at innbyggere med helseutfordringer så langt det er mulig skal få bo hjemme og oppleve god livskvalitet og mestring ved bruk av teknologi, hjelpemidler og tjenester fra kommunen.

Stillingen som seksjonleder er organisert i avdeling forebygging og rehabilitering, og består av 23,8 årsverk ergo- og fysioterapeuter og servicebetjenter. Vi har et stort fagmiljø, og bred kompetanse innen forebygging, rehabilitering, hjelpemiddelformidling og læring og mestring.

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennom planlegging, organisering, ledelse og utvikling skal seksjonsleder sørge for drift av egen seksjon
  • Hovedansvar for at seksjonen når fastsatte mål og resultatkrav
  • Overordnet ansvar for strategisk og helhetlig utvikling av tjenestene i seksjonen
  • Sikre god kvalitet, gode tjenester og helhetlige brukerreiser
  • Tilrettelegge for faglig utvikling og godt arbeidsmiljø
  • Ansvar for og være pådriver for endring, utvikling og innovasjon
  • Ansvar for økonomistyring og personalledelse
  • Sikre at tjenestene utøves i samsvar med kvalitetskrav, lovverk og våre verdier
  • Delta og bidra aktivt i avdelingens tverrfaglige samarbeid

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning som fysio- eller ergoterapeut
  • Inngående kunnskap til fagfeltene og tjenestene seksjonen består av er nødvendig
  • God kjennskap til aktuelt lovverk og retningslinjer, inkludert ASA4313
  • Erfaring fra økonomi- og personaloppfølging er ønskelig
  • Ledererfaring fra aktuelle fagfelt
  • Utdanning/studiepoeng i ledelse er ønskelig
  • Kjennskap til og erfaring med Framsikt, Public360, Gerica og Visma
  • Krav om politiattest
  • God digital forståelse
  • Må beherske norsk skriftlig og muntlig på et tilfredsstillende nivå
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du er god til å involvere, motivere og myndiggjøre medarbeidere
  • Du har god gjennomføringsevne og klarer å skape engasjement
  • Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å jobbe systematisk, strukturert og selvstendig
  • Dyktig til å bygge relasjoner på tvers av organisasjonen
  • Du er opptatt av resultater og er løsningsorientert
  • God evne til å drive omstilling, kontinuerlig forbedring og utvikling
  • Du bør være en stødig og robust leder som kjenner deg igjen i verdiene tillit, inkludering og nyskaping
  • Personlig egnethet vektlegges høyt

Vi tilbyr:

  • En spennende kommune i endring
  • Et stort og aktivt fagmiljø
  • Varierte dager med bredt spekter av utfordringer
  • Positivt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger og ansatte
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjonsordninger i KLP
  • Et aktivt bedriftsidrettslag
  • Bedriftshytte