• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    06.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4323687
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 12.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Seksjonsleder

Offentlig forvaltning

Er du god til å få endringer til å fungere i praksis? Vil du lede nyopprettet avdeling for oppfølging og inkludering ved Nav St. Hanshaugen?

Nav St. Hanshaugen  har ca 120 svært dyktige medarbeidere, som hver dag står på for innbyggerne våre og er en arbeidsplass med svært godt arbeidsmiljø

Vi er en organisasjon i stadig endring, og har nylig gjennomført en organisasjonsutviklingsprosess. Alle våre avdelinger skal bli tverrfaglige, og du har et ansvar for å legge til rette for tverrfaglig samarbeid.

Vi ønsker oss derfor en leder som gjennom tålmodighet, involvering og engasjement skal bidra til å bygge ny avdeling, ny organisasjonskultur og en ny retning for vårt enhetlige arbeid. 

Som seksjonsleder vil du være en del av kontorets ledergruppe, og du vil ha en aktiv rolle inn i arbeidet med kontinuerlig endring. Du må kunne lede endringsprosesser og trives med endring. 

Oppfølging- og inkluderingsavdelingen består av rundt 20 medarbeidere som yter ulike tjenester til innbyggerne. Avdelingens hovedmål er å yte gode tjenester til innbyggere som er flyktninger, familier, enslige forsørgere, sosialhjelpsmottakere, personer med behov for økonomisk rådgiving eller forvaltning, arbeidssøkere fra utenfor EØS med langvarig oppfølgingsbehov.

 





Arbeidsoppgaver:

Bidra til enhetlig og strategisk ledelse

Lede og utvikle egen avdeling i henhold til fag-, personal- og resultatansvar. Når det gjelder fagansvaret, så vil myndiggjorte fagansvarlige og medarbeidere ta ned mye av faglige problemstillinger, men du må kunne nok fag til å forstå medarbeidernes situasjon

Budsjettansvar, inkludert budsjettering, budsjettoppfølging og å bidra til å finne tiltak på tvers av styringslinjer

Sikre god informasjonsflyt og involvering internt

Sikre opplæring og rutiner som bidrar til effektiv tjenesteutøvelse og faglig utvikling i avdelingen

Følge opp at avdelingen jobber ut fra overordnede mål, prioriteringer og frister i begge styringslinjer 

Legge til rette for tverrfaglig samarbeid rundt brukeres behov, blant annet gjennom å følge opp avdelingens handlingsplan, samarbeide med bydelens øvrige tjenester og andre aktuelle samarbeidspartnere

Utvikle og ivareta et godt arbeidsmiljø og en god læringskultur med selvstendige medarbeidere som jobber godt sammen i team

Delta i og lede utviklingsarbeid 


Kvalifikasjoner:

Minimum 3-årig høyere utdanning, lang relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet

Ledererfaring med personalansvar

Forståelse for Navs samfunnsoppdrag

Erfaring fra tverrfaglig samarbeid, og å legge til rette for gode tjenester for innbyggere som har sammensatte og til dels kompliserte hjelpebehov

Ønskelig med master i ledelse eller annen videreutdanning innen ledelse

Ønskelig med god forståelse for sosialfaglig arbeid, familieperspektivet i Nav, flyktning- og inkluderingsarbeid og arbeidsrettet oppfølging

Ønskelig med god forståelse for introduksjonsloven, integreringsloven, lov om sosiale tjenester og tiltaksforskriften

Ønskelig med erfaring fra omstillingsprosesser og brukerreiser

Erfaring fra Nav er en fordel


Personlige egenskaper:

Det viktigste er at du evner å kombinere enhetlig strategisk utvikling med tverrfaglig samarbeid og løpende drift.
Du er utviklingsorientert og inkluderende, og bidrar med din kompetanse til det beste for hele Nav-kontoret.

I tillegg ønsker vi at du:

Har som mål å ivareta innbyggernes behov ved at du er tilgjengelig, uredd og har god forståelse for mennesker i sårbare situasjoner

Er god på relasjonsledelse og evner å involvere, motivere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og bygge team

Er trygg på egen kompetanse, er løsningsorientert, tar raskt tak i ting og beholder roen i stressende situasjoner

Evner å jobbe systematisk mot mål, og sikrer at nødvendige strukturer er på plass for at medarbeiderne dine effektivt kan utføre arbeidsoppgavene sine


Vi tilbyr:

Spennende og viktige arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde

Stort ansvar og gode muligheter for utvikling

Aktive og engasjerte kollegaer

Spennende arbeid med å bygge opp en ny avdeling med medarbeidere fra begge styringslinjer 

Lønnstrinn 55 (kr.755.800) i Oslo kommune, for særlig kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes

Sentrumsnære lokaler

God pensjonsordning gjennom Oslo pensjonsforsikring

Avtale med SATS (lokalene ligger vegg-i-vegg med SATS Bislett)

 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    06.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4323687
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 12.01.2022