Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder

Offentlige tjenester og forvaltning

Helsetjenester til voksne omfatter tjenester og tilbud til innbyggere i Lillestrøm kommune som har behov for helsetjenester. Ansvarsområdet er en viktig bærebjelke for Lillestrøm kommunes målsetting om å støtte opp om mestring hele livet – i alle livets faser.

Avdeling Omsorgsboliger for voksne består av 5 omsorgsboliger med tilsammen 225 leiligheter, til beboere som er i behov av heldøgns omsorgstjenester.  Vårt mål er å støtte opp under livsmestring, ta i bruk beboers egne ressurser og gi helsetjenester av god kvalitet. 


Pålsetunet omsorgsboliger søker etter Seksjonsleder.

 

Omsorgsboligene er lokalisert på Pålsetunet Bo-og Servicesenter som ligger i et naturvennlig område ved Nerdrum stasjon i Fetsund. Det er 35 omsorgsboliger med heldøgnsomsorg. Det ble i 2016 startet opp med Lean-ledelse og vi har et stort fokus på kontinuerlig forbedring, velferdsteknologi og brukermedvirkning.

Arbeidsoppgaver:

  • Fag, personal og økonomiansvar
  • Gjennom planlegging, organisering, ledelse og utvikling skal seksjonsleder sørge for videre utvikling og
    drift av Pålsetunet Omsorgsboliger iht. ambisiøse mål 
  • Sikre god kvalitet og smidig samordning av tjenesten 
  • Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger   
  • Ha ansvar for personalledelse og økonomistyring.  
  • Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid 
  • Stillingen inngår i Avdelingsleder sin ledergruppe 
  • Stillingen rapporterer til Avdelingsleder

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig helsefaglig utdannelse på høyskole / universitetsnivå, fortrinnsvis
    sykepleier/vernepleier 
  • Videreutdanning i ledelse og/eller solid ledererfaring fra operativt nivå
  • Kjennskap til/og erfaring til ledelse av helsetjenester
  • Du har dokumentert gjennomføringsevne innenfor endrings- og utviklingsarbeid   
  • God økonomiforståelse
  • Erfaring fra omstillingsprosesser er en fordel
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Turnuskompetanse
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Du har gjennomføringsevne, er trygg i rollen som leder og klarer å skape engasjement 
  • Du liker struktur og orden, samtidig som du er løsningsorientert og fleksibel
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
  • Du evner å innta et helhetsperspektiv som muliggjør samhandling og synergier på tvers av stab-/tjenesteområde
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
  • Du evner å prioritere innsatsen mellom flere komplekse problemstillinger
  • Du mener at samarbeid og samhandling på tvers av stab-/tjenesteområder er et viktig suksesskriterie for å realisere kommunens målsettinger.
  • Din holdning er at endring og kontinuerlig forbedring er nødvendig for at kommunen til enhver tid skal levere kostnadseffektive og gode tjenester
  • Vedtatte verdier for Lillestrøm kommune skal prege ditt lederskap
  • Du bidrar til godt partsamarbeid

Vi tilbyr:

  • Stor mulighet for personlig utvikling og påvirkning av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer
  • Medlem av ledergruppe med dyktige og engasjerende kollegaer
  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Lønn etter avtale
  • Fleksitid 
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • Treningstilbud
  • Kulturtilbud
  • Bedriftshytte