Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Handelshøyskolen BI

Sekretær Klagenemda

Skole - Universitet

Handelshøyskolen BI har ledig en fast 100% stilling som sekretær for Klagenemnda BI. Alle utdanningsinstitusjoner under lov om universiteter og høyskoler er pålagt å ha en egen klagenemnd. Klagenemndas sekretariat på BI består av sekretæren alene og er ansvarlig for administrativ drift av Klagenemnda på BI, samt til den nasjonale Felles klagenemnd.

I denne stillingen vil du være ansvarlig for at BI har en klagenemnd i henhold til universitets- og høyskoleloven. Du er kontaktperson for alle saksbehandlere fra BIs ulike campuser, skal koordinere arbeidet i selve Klagenemnda og være kontaktperson for studenter som har saker i Klagenemnda og eventuelt deres advokater/representanter. Mye av arbeidet foregår digitalt og saker tas fortløpende.

Sekretærens oppgaver og ansvar er å:

  • Koordinere saker fra saksbehandlere/enhetene som oversender saksfremlegg og beslutningsgrunnlag til Klagenemnda
  • Ha gode administrative og oppdaterte rutiner samt tilgjengelige ressurser (saksbehandlere) som sikrer rask og effektiv behandling av lovpålagte saker i Klagenemnda
  • Kontinuerlig arbeide for å forbedre arbeidsprosesser både i Klagenemnda og opp mot BIs saksbehandlere (administrasjon)
  • Være ansvarlig for å gi økonomiske prognoser per semester, samt rapportere på Klagenemndas kostnader per år
  • Være ansvarlig for å utarbeide Klagenemndas årsrapport, samt oppdaterte nettsider på BIs intranett og for studentene på www.bi.no
  • Hovedoppgavene er knyttet til klagenemndas sekretariat, men det må påberegnes andre studieadministrative oppgaver etter nærmere avtale med leder

Kvalifikasjoner:

  • Solid arbeidserfaring med tilsvarende arbeidsoppgaver
  • God kjennskap til regelverk omkring saksbehandlingsregler og -prinsipper, og erfaring med viktigheten av å overholde av frister og følge fastsatte rutiner
  • Økonomiforståelse og erfaring med kostnads-prognoser, -styring og –rapportering
  • God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk
  • Bachelorgrad er ønskelig

Personlige egenskaper:

  • Må kunne håndtere mange ulike saker samtidig, samt takle et høyt arbeidstempo godt
  • Være målbevisst med gjennomføringskraft
  • Være effektiv, strukturert og nøyaktig
  • Ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, samt å kunne kommunisere godt med ulike parter
  • Personlig egnethet og integritet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • En spennende organisasjon med høye ambisjoner i en sektor som er i stadig utvikling
  • En stilling som gir rom for stor grad av selvstendighet
  • Varierte og spennende oppgaver
  • 35 timers arbeidsuke, 5 ukers ferie, samt fri jul og påske
  • Gode ordninger for pensjon, lån og forsikring

Søknadsfrist er snarest og senest 27. januar. Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju fortløpende.