Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Sekretær

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten har ledig en 90 % midlertidig stilling som sekretær for perioden 01.09.2022 - 31.08.2023

Barneverntjenesten er organisert som et interkommunalt samarbeid mellom Kristiansund, Averøy og Gjemnes kommune, der Kristiansund er vertskommune. Tjenesten tilhører enheten Barn, familie og helse, og er lokalisert i Frei administrasjonsbygg (tidl. Frei rådhus). Barneverntjenesten er en arbeidsplass i utvikling. Vi jobber aktivt med å holde tjenesten faglig oppdatert i et felt som kontinuerlig er i endring. Vi fokuserer på å ha et arbeidsmiljø med engasjerte og faglig sterke medarbeidere. Vi trenger deg som ønsker å være en del av vårt arbeidsmiljø og som ønsker å delta i å utvikle tjenesten fremover. 

Arbeidsområder
  • sentralbord, e-post- og posthåndtering
  • saksbehandling og andre administrative oppgaver
  • referat og dokumentskriving
  • arbeide i lønnssystemet, innkjøp og fakturering

Andre arbeidsoppgaver må påregnes.

Kvalifikasjonskrav
  • fagbrev innen kontor eller administrasjon. Særlig relevant erfaring kan veie opp for etterspurt utdanning.

  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • gode IKT-ferdigheter
  • erfaring fra kontor- og administrative oppgaver
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • relevant erfaring fra offentlig forvaltning
  • erfaring med eller kjennskap til elektronisk dokumenthåndtering
Personlige egenskaper 
  • engasjert og løsningsorientert
  • gode samarbeidsevner
  • selvstendig, strukturert og kvalitetsbevisst
Vi tilbyr
  • Vi kan tilby en stilling med interessante arbeidsoppgaver i et kompetent arbeidsfellesskap.
  • Stillingen inngår i et etablert fagmiljø med gode utviklingsmuligheter i tråd med oppgavene.
  • Gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP  SPK 
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.