Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Innlandet fylkeskommune

Samferdsel, Seksjon trafikk og miljø - Vegforvalter/planforvalter

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

På Samferdselsavdelingens seksjon Trafikk og miljø er det ledig 100 % fast stilling som vegforvalter/planforvalter med tiltredelse snarest.

Arbeidssted vil være Tynset.

Om enheten

Seksjon Trafikk og miljø på Samferdselsavdelingen har ansvar for fagområder som trafikksikkerhet, planforvaltning, ytre miljø med oppfølging av miljø og klima, samt sekretariatet for Innlandet FTU. Ansvaret for forvaltningssaker etter vegloven og skiltsaker etter vegtrafikkloven og skiltforskriftene er lagt til denne seksjonen, og det er innenfor dette fagområdet vi trenger en ny medarbeider.

Vi søker deg som

  • er samfunnsengasjert og byr på deg selv
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • er ryddig, tydelig og strukturert

Vi tilbyr

  • et godt fagmiljø og hyggelige kollegaer
  • fleksibel, men travel og variert arbeidshverdag
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100 % fast stilling, tiltredelse snarest
  • faggruppene på seksjon Trafikk og Miljø rapporterer til seksjonssjef
  • faggruppe vegforvaltning koordineres av faggruppekoordinator
  • Arbeidssted: Tynset. Hovedkontoret for Samferdsel er på Hamar, men vi har medarbeidere lokalisert rundt i fylket

Arbeidsoppgaver

  • behandling av arealplaner
  • behandling av saker som gjelder byggegrenser og avkjørsler
  • behandling av gravemeldinger/saker om kryssing/nærføring
  • behandling av saker vedrørende skilt og reklame
  • utstrakt informasjon og veiledning innenfor fagområdet, eksternt og internt
  • annen saksbehandling

Du får et selvstendig ansvar for din saksportefølje, men blir en del av et bredt faglig team, som det forventes at du deltar aktivt i. Nye og andre oppgaver kan tilkomme. Det vil bli gode muligheter til selv å bidra til å utvikle både stillingen og seksjonen fordi organisasjonen er i utvikling.

Kvalifikasjoner

  • relevant utdanning på høgskolenivå eller erfaringsbaserte kvalifikasjoner
  • relevant faglig bakgrunn og gjerne erfaring fra relevante stillinger
  • kjennskap til offentlig saksbehandling og saksbehandlingssystemer
  • ønskelig med kunnskap om Vegloven, Vegtrafikkloven, Plan- og bygningsloven og Forvaltningsloven
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • beherske norsk flytende, både skriftlig og muntlig

 Som medarbeider på Trafikk og Miljø vil du inngå i et eller flere tverrfaglige team. Det er derfor ønskelig at du er innstilt på å delta i team på tvers av seksjoner innad i Samferdselsavdelingen og i fylkeskommunen.

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke. Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.               

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.