Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Innlandet fylkeskommune

Samferdsel, Kvalitet og støtte - Rådgiver jurist

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Samferdselsavdelingen, seksjon Kvalitet og støtte (stab) har ledig 100 % fast stilling som jurist med tiltredelse snarest mulig. 

Om enheten

Seksjon Kvalitet og støtte (stab) har det overordnede ansvaret for blant annet jus, økonomi, kommunikasjon, sikkerhet og beredskap, kvalitet- og styringssystem, politiske saker, SHA for Samferdselsavdelingen. Vi bidrar med spisskompetanse, koordinering og styring opp mot andre seksjoner og avdelinger. Stillingen har arbeidssted primært på Lillehammer.  Seksjonen består av 17 personer, herunder et juristteam på totalt fire personer. 

Vi søker deg som

  • er en dyktig og erfaren jurist og som ønsker en interessant og krevende stilling

Vi tilbyr

  • en spennende juristjobb med varierte og krevende arbeidsoppgaver der du får muligheter til å jobbe med et bredt juridisk fagfelt
  • deltakelse i prosjekt- og utviklingsarbeid i nært samarbeid med ulike fagmiljøer i Innlandet fylkeskommune
  • et godt og sosialt arbeidsmiljø med engasjerte og inkluderende kollegaer
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
  • lønn etter avtale

Om stillingen

  • 100 % fast stilling
  • arbeidssted Lillehammer

Arbeidsoppgaver

  • bistå i anskaffelsesprosesser etter lov og forskrift om offentlige anskaffelser
  • rådgivning innen kontrakts- og entrepriserett
  • behandling av erstatningskrav
  • gi råd og veiledning til fylkeskommunens fagenheter og virksomheter
  • saksbehandling og oppfølging av innkomne saker, både fra eksterne og interne, innenfor alle rettsområder som berører Samferdselsavdelingen
  • andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved videreutvikling eller omorganisering av avdelingen

Kvalifikasjoner

  • du er cand. jur eller har en master i rettsvitenskap
  • du har gjerne erfaring innen flere av Samferdselsavdelingens rettsområder, herunder offentlige anskaffelser, entrepriserett, kontraktsrett, vegrett, erstatningsrett, naborett, forvaltningsrett og plan- og bygningsrett
  • du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • du har evne til å jobbe både selvstendig og i team

Egenskaper

  • er initiativrik, ansvarsbevisst og løsningsorientert
  • har gode analytiske evner
  • er nøyaktig med sans for detaljer uten å miste det overordnede perspektivet
  • har evne til å jobbe både selvstendig og i team 
  • trives med parallelle prosesser
  • bidrar til et godt arbeidsmiljø

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke.

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder- for alle stillinger i tannhelsetjenesten og videregående skole.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.               

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.