• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2086376
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.09.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Saksbehandlere Juss- og tilsyn

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Plan- og bygningsetaten har som mål å gjøre Bergen til en aktiv og attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging og saksbehandling utvikler vi gode bystruktur i tråd med kommuneplanens mål om den kompakte gåbyen. Byggesaker, oppmåling, drift og vedlikehold av kommunens plan- og eiendomsregister og kartbaser er også vårt ansvarsområde. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten tilhører Byrådsavdeling for byutvikling, og har ca. 220 medarbeidere fordelt på seks fagavdelinger. Vi er flyttet inn i moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Bruns gate.

Juss- og tilsynsavdelingen består av en juridiskseksjon og en tilsynsseksjon med til sammen 27 ansatte. Tilsynsseksjonen består av 17 årsverk. Hovedoppgavene til seksjonen er å føre tilsyn med foretak som har påtatt seg ansvarsretter i byggesaker og følge opp ikke omsøkt byggeaktivitet (ulovlighetsoppfølging). Vi mottar svært mange meldinger om mulige ulovlige forhold etter plan- og bygningsloven. Vi skal derfor styrke kapasiteten ved seksjonen, og skal ansette én til tre medarbeidere fast ved seksjonen. Det kan også bli aktuelt å tilby kvalifiserte kandidater midlertidig ansettelse som prosjektmedarbeider ved seksjonen.

Stillingene er i første rekke tiltenkt arbeidsoppgaver med ulovlighetsoppfølging, men kan også være aktuelt med oppgaver knyttet til foretakstilsyn. Vi søker først og fremst etter personer med relevant erfaring, men også nyutdannede er velkommen til å søke. I seksjonen er det høyt tempo, tverrfaglig grupper, utstrakt kontakt med byens mange kompetente fagmiljø på områder som plan, utbygging og eiendom, utviklere og kunder. Her har du muligheten til å skaffe deg en unik kompetanse og bred erfaring i plan- og byggesaker og dermed være med å bidra til enhetlig byutvikling.

Arbeidsoppgaver
  • Behandle saker hvor det er mottatt melding om at tiltak kan være utført i strid med plan- og bygningslovgivningen
  • Behandle klagesaker innen tilsynsområdet
  • Arbeidsoppgavene kan bli endret etter behov og kompetanse  
Kvalifikasjoner
  • Master i rettsvitenskap eller byggteknisk utdannelse (ingeniør, geolog, byggmester eller teknisk fagskole)
  • Kjennskap til plan- og bygningsloven vektlegges
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og tilsynsarbeid vektlegges
  • Lang og relevant praksis kan oppveie for manglende formell utdanning
Personlige egenskaper
  • Du liker å jobbe i et hektisk arbeidsmiljø med høy krav til produksjon og effektivitet
  • Du setter deg raskt inn i nye problemstillinger
  • Du trives med å ha varierte arbeidsoppgaver og er løsningsorientert 
  • Du er trygg på deg selv og håndterer konflikter på en god måte
  • Du trives med å jobbe på lag med andre og deler din kompetanse og erfaring
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 
Vi tilbyr
  • Spennende oppgaver innenfor et interessant fagområde
  • Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2086376
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.09.2019