• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    06.05.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3784829
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 03.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Saksbehandler/kontaktperson barnevern: 80% fast stilling samt 100% svangerskapsvikariat til 15.01.22.

 

Arbeidsoppgavene vil være:

Saksbehandling etter Lov om barneverntjenester. Dette innebærer både utøvende tjeneste og saksbehandling tilknytta saker. Ny barnevernlov som trer i kraft fra 01.01.22 stiller nye krav og flere oppgaver til barneverntjenesten.

Generelt råd- og veiledningsarbeid

Samarbeid med andre forvaltningsorgan.

Rullerende hjemmevakt. 

 

Stillingenes fagfelt:

Da tjenesten er i omorganisering vil arbeidsgiver fortløpende vurdere hvilken av tjenestens tre avdelingene de forskjellige stillingene skal tilhøre.

Kompetansekrav:

  • 3-årig sosialfaglig / pedagogisk høgskole- eller universitetsutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom.
  • Erfaring fra arbeid i kommunal barneverntjeneste /offentlig forvaltning foretrekkes, annen relevant praksis vil også kunne bli vurdert
  • Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt. Vi ønsker medarbeidere som er pålitelige,entusiastiske og som jobber strukturert og systematisk.

Det stilles krav til lojalitet i forhold til lovkrav i barnevernloven og til at du skal kunne jobbe selvstendig. Du skal ha lyst til å jobbe i tjenesten og du skal ha lyst til å være med på å utvikle tjenesten i tråd med endringer i lovverk og i samfunnet.

Søker bør også kunne vise til gode samarbeidsevner, god muntlig og skriftlig fremstillingsevne og alminnelig gode datakunnskaper. Det stilles krav om at søkere har sertifikat kl. B.

Politiattest av nyere dato påkreves.

Tilsetting skjer etter gjeldende lover, reglementer og tariffavtale, herunder trekk i lønn med 2 % pensjonsinnskudd.

 

Tiltredelse: Snarest og etter avtale

Søknadsfrist: 06.05.21.

I hht ny offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerliste.


Kontakt
Spørsmål om stillingene kan rettes til
Virksomhetsleder barnevern Inger Slettum Olsen, telefon 41 65 06 55

Søknad og CV sendes elektronisk via selvbetjeningsportalen til høyre på denne siden. Minst to referanser må oppgis ved søknad

Attester og vitnemål tas med til eventuelt intervju.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i tilfelle bli kontaktet på forhånd.

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    06.05.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3784829
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 03.05.2021