Bedrift
Orkland kommuneSøknadsfrist
31.07.2022Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7300, ORKANGER
ORKLAND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4649694Se her for andre jobber fra Orkland kommune
- Oppdatert 24.06.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Orkland kommune
Saksbehandler - kommunale boliger
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Engasjert og nytenkende saksbehandler – kommunale boliger
I Orkland kommune er vi opptatt av å gi våre innbyggere gode tjenester. Dette gjelder også innbyggere som av ulike årsaker har utfordringer på boligmarkedet. Derfor har vi tidligere i år vedtatt en boligsosial handlingsplan, som er et viktig verktøy for å nå våre målsettinger.
En av våre medarbeidere går nå over i en annen stilling og vi søker derfor en ny dyktig kollega som skal jobbe med tildeling av kommunale boliger og ulike ordninger knyttet til boligfinansiering. Stillingen, som er fast og i 100 prosent, er plassert på vårt tildelingskontor. Der vil du jobbe sammen med 20 dyktige og engasjerte kolleger med ansvar for å koordinere ulike tjenester til våre innbyggere. I Orkland er vi opptatt av å holde høy faglig standard. Er du en utadvendt lagspiller som vil være med å utvikle tjenesten både faglig og sosialt, er det kanskje akkurat deg vi er på jakt etter.
Du skal jobbe med
- oppfølging av relevante vedtatte planer i Orkland kommune
- saksbehandling etter forvaltningsloven og kriterier for kommunale boliger
- visning av boliger til de som får tildelt bolig
- oppfølging av leiekontrakter og leieforhold
- veiledning i håndtering av egen bolig
- saksbehandling av søknader om startlån i henhold til Husbankens bestemmelser
- økonomisk veiledning av leietakere for å kunne oppnå mulighet for startlån
- motivasjon av leietakere i kommunale boliger slik at de etter hvert kan eie eller leie privat bolig
- etablering av god kontakt og løpende god dialog med øvrig hjelpeapparat
- tilrettelegging for gode bomiljø og bidra til stabile og gode boområder
Du har
- minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning eller har erfaring som kan kompenseres for utdanningskravet
- erfaring fra saksbehandling og kundebehandling
- kunnskap om privatøkonomi og god tallforståelse
- grunnleggende IKT-kompetanse
- gode kunnskaper i norsk, både skriftlig og muntlig
- førerkort klasse B
Du er
- kreativ, motivert og løsningsorientert
- strukturert, nøyaktig, målrettet og kan jobbe selvstendig
- serviceinnstilt og har gode kommunikasjonsevner
- iherdig og har gjennomføringsevne
- en lagspiller som bidrar til et godt arbeidsmiljø
Hos oss får du
- spennende og meningsfylte oppgaver
- et trivelig og travelt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
- lønn etter kvalifikasjoner
- god pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
Ta gjerne kontakt med avdelingsleder Wenche Irene Singstad på telefon 99 61 81 37 eller kommunalsjef for helse og mestring Kristin Wangen på telefon 93 49 23 15 for nærmere opplysninger om stillingen.
Orkland kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover og regelverk.
Bedrift
Orkland kommuneSøknadsfrist
31.07.2022Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7300, ORKANGER
ORKLAND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4649694Se her for andre jobber fra Orkland kommune
- Oppdatert 24.06.2022