Vacancy

Stavanger Kommune

Saksbehandler innbyggerservice

Innbyggerservice er kommunens førstelinje og ansikt utad når innbyggerne oppsøker kommunen, det være seg ved personlig oppmøte, via telefon eller via digitale kanaler. Seksjon innbyggerservice inngår i avdeling innbyggerdialog som også har ansvar for kommunens frivillighetsarbeid og innbyggertorgene i kommunedelene Finnøy og Rennesøy.

Vil du være med å gjøre en forskjell?

Vår viktigste oppgave er å sikre at innbyggerne som kontakter oss får den bistanden de trenger. Vårt mål er å skape gode innbyggermøter enten det er i digitale kanaler, ved oppmøte eller på telefon. Stavanger kommune har digitalt førstevalg som målsetting, og vårt arbeid skal støtte opp under dette målet gjennom å gjøre innbyggerne i stand til å finne og bruke de digitale løsningene.

Er du den rette?

Vi lyser ut en stilling som saksbehandler i seksjon innbyggerservice. Den som ansettes skal bidra til at Stavanger kommune oppleves som en åpen og imøtekommende kommune. I stillingen vil du få en variert hverdag med ulike oppgaver som strekker seg fra å møte våre innbyggere på telefon eller i skranke til å saksbehandle og videreutvikle måten vi jobber på. Vi søker etter en medarbeider som er strukturert, selvgående og som stoler på egne avgjørelser. Du evner å dele kunnskap med både innbyggerne og kollegaer, og ønsker å bidra i videreutvikling av seksjonen.

Arbeidsstedet er for tiden lokalisert i Stavanger sentrum, men du må også kunne ha arbeidsdager i Vikevåg og på Judaberg, eller andre kommunedeler ved behov.

Ansettelse etter avtale.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra høyskole eller universitet, minimum på bachelor nivå innen for eksempel samfunnsvitenskapelige fag, administrasjon, kommunikasjon og informasjonsteknologi eller sosiologi. Solid relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • God systemforståelse og gode analytiske evner vil bli vektlagt
  • Det kreves gode digitale ferdigheter og evne til å ta i bruk nye løsninger
  • Erfaring med Dataverse, Power BI, Power Apps og Power Automate og Co-pilot studio vil bli vektlagt men er ikke et krav
  • Erfaring med Elements arkivsystem er en fordel men ikke et krav
  • Du er komfortabel med å drive med informasjon og veiledning
  • Du må ha svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål.
  • God kjennskap til, og kunnskap om offentlig sektor generelt og kommunen spesielt er en fordel.
  • Du bør ha god evne til å løse både teoretiske og praktiske oppgaver.
  • Kjennskap til eller interesse for kart, plan og byggesak for å kunne veilede innbyggere innenfor dette fagområdet er en fordel men ikke et krav
  • Personlig egenhet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Vi søker deg som er blid og utadvendt og som er god til å bygge relasjoner
  • Du evner å løfte blikket for å se helheten i arbeidet, prioriterer og gjennomfører
  • Du er strukturert, systematisk og målrettet
  • Du jobber godt i team
  • Du har høy grad av toleranse ovenfor mennesker med ulik sosial, kulturell og religiøs bakgrunn, og har evne til å være 100 % til stede hver dag i hvert innbyggermøte
  • Du trives med ulike oppgaver, og håndterer variasjon i arbeidshverdagen på en god måte

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et godt faglig arbeidsmiljø
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • HjemJobbHjem
  • Den som ansettes vil, avhengig av kvalifikasjoner, ansettes i en av følgende stillingskoder:
    • 655900 Konsulent (1)/655904 Saksbehandler (kr 437 300 – kr 513 100)
    • 753100 Saksbehandler med høgskoleutdanning (kr 507 400 – kr 596 400)