• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    10.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4116322
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 24.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Saksbehandler i barneverntjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å gjøre en forskjell for barn i Sandnes kommune?
Vi har ledig et vikariat i 100 % stilling fra 01.12.2021 i avdeling omsorg ettervern. 

Barne- og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenter for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling omsorg og ettervern arbeider med barn og unge i alderen 0-25 år som bor i fosterhjem/på institusjon/i egen bolig ihht. Lov om barneverntjenester.
I tillegg til avdeling omsorg ettervern består barneverntjenesten av avdeling mottak og barnevernvakt, avdeling undersøkelse og oppfølging samt avdeling tiltak. 
Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester). 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling etter Lov om barneverntjenester.
  • Oppfølging av barn, unge og familier vil innebære noe ettermiddag- og kveldsarbeid samt noe reisevirksomhet.

Kvalifikasjoner:

  • 3 årig høyskoleutdanning innen barnevern/sosionom.
  • Ønskelig med erfaring fra kommunal barneverntjeneste. 
  • Bør ha erfaring fra tverretatlig samarbeid.
  • God relasjonskompetanse.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Gode norskkunnskaper.
  • Du må beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt).
  • Du må ha sertifikat på personbil.
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding.

Personlige egenskaper:

  • Vi søker deg som vil og kan utgjøre en forskjell for barn og unge, og som vil samarbeide med barn og deres omsorgspersoner.
  • Vi søker deg som ønsker å bidra til et bedre barnevern, som ønsker faglig utvikling og som vil være en del av nybrottsarbeid.
  • God evne til å samhandle, planlegge, tilrettelegge og gjennomføre arbeidsoppgaver i skiftende omstendigheter. 
  • Du har stor arbeidskapasitet, og tåler høyt arbeidspress.
  • Du er engasjert, trygg, varm og ydmyk i møte med barn og foreldre.
  • Du er en god samarbeidspartner, og vektlegger både erfaringskompetanse fra brukere av tjenesten og profesjonell kompetanse i din yrkesutøvelse.
  • Du tar utfordringer, evner til å skape godt arbeidsklima, samt bidrar positivt til arbeidsmiljø.

Vi tilbyr:

  • Et attraktivt og kreativt arbeidsmiljø.
  • Arbeid i et barnevern som er involvert i spennende utviklingstiltak.
  • Veiledning både individuelt og i grupper.
  • Fokus på faglig opplæring og utvikling.
  • Engasjerte medarbeidere.
  • Fleksibel arbeidsordning.
  • Gode forsikrings - og pensjonsbetingelser.
  • Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet jfr. kapittel 4.
  • Disponible tjenestebiler.
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    10.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4116322
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 24.09.2021