Bedrift
Lurøy kommuneSøknadsfrist
28.08.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8766, LURØY
LURØY
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4687117Se her for andre jobber fra Lurøy kommune
- Oppdatert 07.08.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lurøy kommune
Saksbehandler/Fagrådgiver ved Tildelingskontoret
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Lurøy kommune har opprettet Tildelingskontor for tildeling av helse, sosial og omsorgstjenester. Kontoret ligger på Onøy og er primære oppmøtested. Her jobber 2 personer. Tildelingskontoret ligger organisatorisk i etatssjefens stab.
Tildelingskontoret skal bidra i å sikre god og smidig samhandling mellom tjenestene innad i kommunen, og mellom kommunal- og spesialisthelsetjenesten. Tildelingskontoret er nyetablert i kommunen og som saksbehandler/fagrådgiver vil du få stor mulighet til å påvirke, bygge opp og utvikle tjenesten.
Vår helse- og omsorgstjeneste har en desentralisert struktur med omsorgssentra og tjenester lokalisert i 5 kretser i kommunen. Vi har en pågående stor satsning på omsorgsutbygging og utvikling av tjenestene i kjølvannet av det. Med målsettingen om å bo hjemme lengst mulig ønsker vi å nyttiggjøre oss av muligheter som ligger i velferdsteknologiske løsninger og kunnskapen om å kunne møte framtidens økende omsorgsbehov på nye måter.
Vi har fokus på forebyggende og helsefremmende arbeid. Utmåling av tjenester skal understøtte tidlig innsats og mestringsstrategier i et "hva er viktig for deg" perspektiv. Stillingen skal også være pådriver for god internkontroll og bistå etatssjefen i administrative oppgaver på området. Fast arbeidsplass vil være på Onøy.
Les mer om omsorgssatsningen her
Arbeidsoppgaver:
- Fullført saksbehandling innen kommunens helse, sosial- og omsorgstjenester; institusjon, hjemmesykepleie, praktisk bistand, støttekontakt, avlastning, omsorgslønn, BPA og psykisk helsetjeneste. Stillingen skal primært jobbe med helse- og omsorgstjenester
- Kontoret er kommunens koordinerende enhet, det vil si mottaker og saksbehandling av søknader om individuell plan og koordinator
- Bistå i klagebehandling
- Bidra i arbeidet med planarbeid og faglige satsninger. Vi deltar i det nasjonale forbedringsarbeidet i "gode pasientforløp", har utarbeidet plan for "leve hele livet" som trenger å følges opp, er i ferd med å etablere hverdagsrehabilitering som tjenesten pluss flere andre spennende kunnskapsbaserte tiltak som bare venter på flere medspillere
Kvalifikasjoner:
- 3-årig høyskole/universitetsutdanning, fortrinnsvis innenfor helse og sosialfaglig utdanning. Annen relevant 3-årig utdannelse med relevant erfaring kan vurderes
- God kjennskap til helse- sosial og omsorgslovgivningen og forvaltningsloven
- Kompetanse innen helserett er en fordel. Alternativt vil kompetansehevende tiltak bli gitt
- Erfaring med saksbehandling og tildeling av helse- sosial og omsorgstjenester er ønskelig
- God systemforståelse er nødvendig
- Gode IT kunnskaper, ønskelig med kjennskap til pasientjournalsystem
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig kreves
Personlige egenskaper:
Viktige egenskaper er at du er strukturert og handlekraftig og har god gjennomføringsevne.
Du må også ha engasjement og kan jobbe selvstendig og samarbeide godt med andre. Du må være god på menneskemøter og behandle andre med respekt. Du kan håndtere utfordrende møter. Du innehar gode administrative egenskaper ved god framdrift og at du overholder frister og leveranser. Du er trygg på deg selv og sier i fra på en konstruktiv måte. Du ønsker å bidra til gode tjenester innenfor de rammer som er satt av tjenesten, er kreativ i utførelsen og forstår at du er en del av helheten.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, hovedtariffavtale og kommunale regelverk
- Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass
- Utviklingsmuligheter og påvirkningsmuligheter i en kommune med fokus på utvikling
Andre opplysninger
- Søker må ha førerkort
- Noe reisevirksomhet må påregnes
- Det kreves politiattest etter gjeldende lovgivning
- Oppstart etter avtale
Bedrift
Lurøy kommuneSøknadsfrist
28.08.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8766, LURØY
LURØY
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4687117Se her for andre jobber fra Lurøy kommune
- Oppdatert 07.08.2022