• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    10.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7044, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4976387
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 27.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved NAV Falkenborg er det ledig to faste 100 prosent stillinger som saksbehandler i Sosialfaglig avdeling.

NAV Falkenborg er ett av to NAV-kontor i Trondheim. Kontoret har ca. 250 årsverk med statlige og kommunale tilsatte på åtte avdelinger. NAV sin hovedoppgave er å få flere i arbeid og aktivitet ved å bidra til at folk blir selvforsørget. Sosialfaglig avdeling forvalter blant annet Sosialtjenesteloven.

Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og en av Norges største arbeidsplasser nord for Dovre. Hver dag arbeider om lag 15 000 medarbeidere med å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, utviklende oppvekst og utdanningsmuligheter, et godt bymiljø og en rekke kultur- og fritidstilbud. Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider nært med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø.

Les mer om NAV og Trondheim kommune på våre nettsider: nav.no og trondheim.kommune.no

Arbeidsoppgaver:

  • Hovedoppgaven er å behandle søknader om økonomisk sosialhjelp og behov for akutt bolig i henhold til Sosialtjenesteloven
  • Bidra til at brukere blir økonomisk selvhjulpen gjennom veiledning og samarbeid med andre avdelinger på NAV Falkenborg med mål om jobb eller relevante arbeidsmarkedstiltak
  • Samarbeid om felles brukere med andre enheter i kommunen og aktører utenfor kommunen.
  • Hovedmålgrupper for NAV er blant annet ungdom, innvandrere og langtidsmottakere av ytelser
  • Gi økonomisk råd og veiledning
  • Stillingen inngår i vaktturnus telefonvakt og i møtesenter for publikum

Kvalifikasjoner:

  • Minst 3-årig høyskoleutdanning innen sosialt arbeid eller tilsvarende relevant utdanning
  • Solid og relevant erfaring fra NAV kan kompensere for utdanningskravet
  • Interesse for forvaltning og saksbehandling etter Sosialtjenesteloven
  • Relasjons- og samhandlingskompetanse med andre avdelinger og eksterne samarbeidspartnere
  • Evne til å være oppdatert på arbeidsmarkedstiltak og jobbmuligheter for mottakere av sosialhjelp

Personlige egenskaper:

  • Selvstendighet, gode kommunikasjonsevner skriftlig og muntlig
  • Beslutningsdyktighet
  • Fleksibilitet og samarbeidsevne internt og eksternt
  • Evne til å arbeide strukturert og resultatorientert i stor saksmengde med høyt tempo
  • Evne til å lære seg og håndtere flere datasystemer

Vi tilbyr:

  • Et aktivt, utviklende og engasjerende arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    10.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7044, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4976387
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 27.01.2023