• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    27.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4956175
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 14.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning

NAVs overordnede mål er å gi mennesker muligheter til arbeid og aktivitet, og sikre rettigheter til velferdsytelser. NAV Oslo har en partnerskapsavtale med Bydel Gamle Oslo for å gjennomføre sitt samfunnsoppdrag om å tilby bydelens innbyggere arbeids- og velferdstjenester.

NAV Gamle Oslo er et utviklingsorientert NAV-kontor i bydelen Gamle Oslo med ca. 230 dyktige medarbeidere, fordelt på ulike avdelinger og team. Hos oss finner du fantastiske kollegaer med  kompetanse på områder som arbeidsinkludering, integrering, sosialfaglig oppfølging og rekruttering. Samlokaliseringen med bydelens øvrige tjenestetilbud legger til rette for god samhandling til innbyggernes beste

Vi søker en rutinert og kompetent saksbehandler i 100 % fast stilling til vår Vedtaksavdeling.
Vedtaksavdelingen saksbehandler søknader om økonomisk stønad etter sosialtjenesteloven. Øvrig saksbehandling etter sosialtjenesteloven ligger avdelingene som har ansvar for oppfølging av brukere. Denne fordelingen av ansvar mellom økonomi og oppfølging skal understøtte muligheten til å spesialisere og øke kvaliteten i de to fagområdene.
Målet er gode tjenester til våre brukere gjennom effektiv saksbehandling av høy kvalitet. 
Vi søker etter en saksbehandler som kan være med å utvikle Vedtaksavdelingen til å bli enda bedre.
Det forventes at saksbehandleren har god helhetsforståelse for NAV og NAV`s mål.
Saksbehandler skal behandle søknader om økonomisk stønad etter lov om sosiale tjenester og kunne klagebehandle saker fra statsforvalteren. 

Vi ønsker oss en saksbehandler med noen års arbeidserfaring. Om du i tillegg kan identifisere deg med NAVs samfunnsoppdrag, liker å jobbe med mennesker og er tilpasningsdyktig, er du en spennende kandidat for oss.

Hvorfor jobbe hos oss? Hos oss vil du få mange spennende utfordringer og stor faglig utvikling. Vi lover deg ingen like arbeidsdager og et arbeidsmiljø preget av høy fagkompetanse, godt kollegialt samhold og mye humor.

Kjenner du deg igjen i beskrivelsen? Har du lyst til å bli en del av oss og gjøre en god jobb for våre innbyggerne våre?

Arbeidsoppgaver:

• Saksbehandle søknader om økonomisk stønad etter sosialtjenesteloven 
• Klagebehandling
• Initiere kontakt og besvare henvendelser i alle kanaler
• Initiere og delta i samarbeidsmøter
• Henvise til andre instanser i bydelen ved behov
• Gi råd og veiledning for å forebygge eller løse sosiale utfordringer.

Oppgavene kan endres til å inkludere annen saksbehandling og oppfølging ved behov

Kvalifikasjoner:

Må-krav: 
• Relevant høyere utdanning, minimum på bachelornivå. For søkere med spesielt relevant erfaring kan deler av utdanningskravet fravikes
• Erfaring med saksbehandling av offentlige tjenester og ytelser
• Erfaring med sosialtjenesteloven i Nav
• Kompetanse om forvaltningsrett og god forvaltningsskikk
• Relevant erfaring, for eksempel fra kartlegging, veiledning og oppfølging mot jobb, rådgivning, saksbehandling, inkluderings- og/eller oppfølgingsarbeid
• Gode digitale ferdigheter og omstillingsevne
• Gode kommunikasjons- og formidlingsevner i norsk – skriftlig og muntlig

Ønskede kvalifikasjoner:
• Erfaring med koordinering av tjenester og tverrfaglig samarbeid
• Erfaring med arbeidsformidling og/eller karriereveiledning
• Kompetanse på psykisk helse og rus eller innen barn-/familiefeltet

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er flink til å bygge relasjoner og skape tillit. Du har gode samarbeidsevner, og i møte med andre mennesker tar du motivatorrollen og du ser muligheter fremfor begrensninger. Du omstillingsdyktig og nysgjerrig av natur. Hos oss er det hektiske arbeidsdager og til tider mange baller i luften, så vi trenger at du er målrettet, og god på å prioritere arbeidsoppgaver og strukturere hverdagen din. Til tider vil det være krevende situasjoner som oppstår, men det takler du og står godt i.

• Strukturert, effektiv og systematisk
• Stor arbeidskapasitet og overholder tidsfrister
• Du jobber godt under press og har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne.
• Du er beslutningsdyktig og handlingsorientert  
• Du håndterer stress og press
• Du samarbeider godt med andre
• Du tar initiativ, er løsningsorientert og ser muligheter framfor begrensninger   
• Du er tålmodig og raus  
• Du har pågangsmot og er komfortabel med en hektisk arbeidshverdag    
• Du tilegner deg aktivt kunnskap og deler villig med andre 
• Du har godt humør

Vi tilbyr:

Lønnsplassering i lønnstrinn 38 til 45 (kr 571 000.- til kr 646 800.-) i Oslo Kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet. 

• Hybrid arbeidshverdag med mulighet for å jobbe fra flere steder
• Stort og moderne NAV-kontor som er opptatt av kvalitet i tjenestene til bydelens innbyggere
• Aktivitetsbasert arbeidsplass etter ABW-konseptet som bl.a innebærer økt fleksibilitet, mer samarbeid, deling av kompetanse, og at du jobber i ulike soner tilpasset din arbeidshverdag og dine oppgaver
• Stor og spennende bydel med vilje til å satse på innovasjon og utvikling 
• Samfunnsnyttige og motiverende arbeidsoppgaver i tråd med NAVs virksomhetsstrategi
• Arbeidssted i bydelshuset der du har tilgang til bydelens øvrige tjenester
• Fleksibel arbeidstid
• Tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
• Moderne lokaler med blant annet aktivitetsrom, hvilerom og mindfulnessrom. Tilgang til treningsrom med apparater
• Sentral beliggenhet med gode kollektivtilbud. Sykkelparkering i kjelleren!
• Personalkantine, eller mulighet til å benytte mangfoldet av gode restauranter, kafeer og butikker rett utenfor døren på Tøyen torg.

Tiltredelse etter avtale

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    27.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4956175
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 14.01.2023