Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
27.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5003, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4610383Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 07.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Saksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Boligetaten er en bydekkende tjeneste som omfatter tildeling av kommunale utleieboliger, boligfinansiering, kommunal bostøtte og statlig bostøtte. Tjenesten retter seg mot husstander som er vanskeligstilte på boligmarkedet, og som vil kunne motta varierende tjenester mht. grad av offentlig innsats.
Boligetaten har 28 dyktige medarbeidere i et trivelig arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å holde en høy faglig standard, og yte god service til våre brukere. Vi ønsker medarbeidere som vil være med å utvikle tjenesten både faglig og sosialt.
Stillingen er lagt til avdeling Bolig og Bostøtte. Denne avdelingen har 14 medarbeidere og ledes av en avdelingsleder. Vi har nå ledig en fast stilling knyttet til bostøtte.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling etter Forvaltningsloven og Retningslinjer for bostøtte i kommunale boliger.
- Saksbehandling av søknader om bostøtte fra Husbanken
- Gi råd og veiledning til kunder.
- Kontakt og samarbeid med offentlig hjelpeapparat, NAV, Husbanken m.fl.
- Skrive klagesaker som legges fram for klagenemnden
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning
- Det er ønskelig med erfaring fra saksbehandling og kundebehandling
- Kunnskap om privatøkonomi og god tallforståelse
- Grunnleggende IKT-kompetanse
- Beherske norsk skriftlig og muntlig
- Utdanning fra utlandet kreves godkjenning fra NOKUT
Personlige egenskaper:
- Kunne arbeide strukturert, nøyaktig, målrettet og selvstendig
- Gode kommunikasjonsevner og serviceinnstilling
- Bidra til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte oppgaver.
- Et trivelig og travelt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse.
- Lønn etter kvalifikasjoner, for 3-årig relevant høgskoleutdanning.
- Aktivitetsbasert arbeidsplass
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
- En arbeidsplass som er inkluderende (IA)-bedrift.
- Fleksibel arbeidstid.
- Lønn fra Kr. 493.000,- til Kr. 529.000,-
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
27.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5003, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4610383Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 07.05.2022