• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4610383
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 07.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Boligetaten er en bydekkende tjeneste som omfatter tildeling av kommunale utleieboliger, boligfinansiering, kommunal bostøtte og statlig bostøtte. Tjenesten retter seg mot husstander som er vanskeligstilte på boligmarkedet, og som vil kunne motta varierende tjenester mht. grad av offentlig innsats.

Boligetaten har 28 dyktige medarbeidere i et trivelig arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å holde en høy faglig standard, og yte god service til våre brukere. Vi ønsker medarbeidere som vil være med å utvikle tjenesten både faglig og sosialt.

Stillingen er lagt til avdeling Bolig og Bostøtte. Denne avdelingen har 14 medarbeidere og ledes av en avdelingsleder. Vi har nå ledig en fast stilling knyttet til bostøtte. 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling etter Forvaltningsloven og Retningslinjer for bostøtte i kommunale boliger.
  • Saksbehandling av søknader om bostøtte fra Husbanken
  • Gi råd og veiledning til kunder.
  • Kontakt og samarbeid med offentlig hjelpeapparat, NAV, Husbanken m.fl.
  • Skrive klagesaker som legges fram for klagenemnden 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning
  • Det er ønskelig med erfaring fra saksbehandling og kundebehandling
  • Kunnskap om privatøkonomi og god tallforståelse
  • Grunnleggende IKT-kompetanse
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Utdanning fra utlandet kreves godkjenning fra NOKUT                          

Personlige egenskaper:

  • Kunne arbeide strukturert, nøyaktig, målrettet og selvstendig
  • Gode kommunikasjonsevner og serviceinnstilling
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø 

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte oppgaver.
  • Et trivelig og travelt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse.
  • Lønn etter kvalifikasjoner, for 3-årig relevant høgskoleutdanning.
  • Aktivitetsbasert arbeidsplass
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • En arbeidsplass som er inkluderende (IA)-bedrift.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Lønn fra Kr. 493.000,- til Kr. 529.000,-
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4610383
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 07.05.2022