Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Saksbehandler

Offentlige tjenester og forvaltning

Vil du jobbe som saksbehandler innen Helse og mestring i landets 9.største kommune? Vi søker etter en dyktig og engasjert medarbeider som vil jobbe med saksbehandling innenfor fagfeltet. Seksjon Forvaltning er blant flere seksjoner en sentral aktør i arbeidet med å etablere en modell som sikrer stor grad av bruker- og pårørende involvering og opplevelse av gode brukerreiser og helhetlig forløp. Seksjonen er i dag en av to seksjoner i avdeling Mottak og vurdering under kommunalområdet Tjenestetorg for voksne og holder til på Kjeller.

Arbeidsoppgaver:

Vurdere og behandle søknader om helse og omsorgstjenester. Dette innebærer blant annet kartleggingsbesøk, vurdering, samarbeidsmøter og dialog med spesialisthelsetjenesten fortrinnsvis via elektronisk meldingssystem. En del av arbeidet består i å avklare og koordinere ulike hjelpetiltak i en oppstartsfase i nært samarbeid med bruker/pårørende og forskjellige hjelpeinstanser.

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig høyskoleutdanning med helsekompetanse fortrinnsvis sykepleier eller vernepleier. Andre relevante 3- årige høyskole utdanninger vurderes også. 
  • Erfaring som saksbehandler er en stor fordel, men ikke en forutsetning
  • Erfaring innen kommunehelsetjenesten
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Kreativ, motivert og løsningsorientert
  • Faglig dyktig og stor interesse for fagfeltet
  • Fleksibel, strukturert, effektiv og serviceorientert
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Evne til å bidra til et positivt arbeidsmiljø
  • Opptre rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

Et levende fagmiljø med fokus på tjenesteutvikling og kvalitet

Spennende arbeidsoppgaver