• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    20.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1067, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4138267
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 06.10.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning

Enhet for Hjemmetjenester i bydel Alna består av: 

3 avdelinger for hjemmesykepleie (Nord, Midtre og Sør)

Avdeling for praktisk bistand

Avdeling for mottak og forvaltning

Avdeling for avklaring og rehabilitering

Ambulerende rehabiliteringsteam

Furuset og Haugerud seniorsenter

Avdeling for fag og Utvikling

Vi har utarbeidet en strategi for 2020-2022 og har høye ambisjoner om å levere gode tjenester til våre innbyggere slik at de skal være mest mulig selvhjulpne for å kunne bo hjemme så lenge som mulig.

Avdeling for mottak og forvaltning behandler henvendelser og søknader innen helse og omsorgstjenester, blant annet hjemmesykepleie, dagsenter, BPA, omsorgsstønad, praktisk bistand, korttids og langtidsopphold i sykehjem, TT-kort, trygghetsalarmer og rehabiliteringstjenester.  Vårt hovedfokus er "hva er viktig for deg" i dialog med bruker og pårørende, for å utvikle en kvalitativt god tjeneste. Tildeling av tjenester utføres i nært samarbeid med brukere, pårørende og ansatte i hjemmetjenesten.  

Saksbehandler er aktivt til stede der innbyggerne befinner seg, enten det er i hjemmet eller hvis innbygger er innlagt sykehus, helsehus og andre institusjoner.

Avdelingen har nå ledig stilling som saksbehandler.

Arbeidsoppgaver:

Gi råd og veiledning om ulike helse- og omsorgstjenester og de ulike lavterskeltilbudene i Oslo kommune 
Tverrfaglige og helhetlige vurderinger i samarbeid med innbyggere der de oppholder seg, enten det er brukers hjem, sykehus eller helsehus
Informasjon om den formelle saksbehandlerprosessen
Saksbehandling og fatte enkeltvedtak
Direkte kontakt med både innbyggeren og i stor grad også de pårørende
Kartlegging av brukers ressurser og behov for helsetjenester
Samarbeidsmøter internt i bydelen og med eksterne samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner:

Bachelorgrad i helsefag, sykepleier, ergo- eller fysioterapeut
Erfaring med rehabilitering samt "mestring" som tankesett og metode
Innblikk i og forståelse for ulike faggruppers kompetanseområder
Ønskelig med førerkort
Erfaring med saksbehandling i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven, samt forvaltningsloven
Ønskelig med erfaring med å jobbe i brukers hjem
Erfaring med overganger fra spesialist- til primærhelsetjenester
Erfaring fra funksjonsvurderinger og derigjennom sikre brukeres potensiale for egen aktivitet og mestring
Erfaring fra primærhelsetjeneste
Krav om politiattest
Norsk nivå tilsvarende godt bestått "Bergenstest"

Personlige egenskaper:

Evne til å samarbeide og jobbe tverrfaglig
Strukturert og høy arbeidskapasitet
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Evne til å finne individuelle løsninger
Være en god kollega og bidra til et godt arbeidsmiljø
Fleksibel

Vi tilbyr:

Et godt arbeidsmiljø med mye arbeidsglede og engasjement
Tverrfaglig arbeidsmiljø med dyktige kolleger
Spennende og utfordrende fagmiljø i utvikling
Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
Gode lønns- pensjonsordninger
Lønnstrinn 46
37,5 timers arbeidsuke
Fagområdet har vært under endring i Oslo kommune, og det forventes en høy grad av fleksibilitet knyttet til evt. endringer.  

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    20.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1067, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4138267
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 06.10.2021