• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    01.07.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7042, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3935647
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 18.06.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Trondheim byarkiv er det ledig en fast 100 prosent stilling som saksbehandler for innsynsforespørsler.

Trondheim byarkiv er kommunens fagenhet innen arkiv. Vi holder til på Arkivsenteret Dora, hvor vi inngår i et større arkivfaglig miljø. Vi er ca. 45 ansatte fordelt på to avdelinger.

Byarkivet utfører oppgaver innen arkivdanning (postregistrering, veiledning og integrasjon med fagsystem og arkivløsning), depot (papir og digitalt) og formidling (lesesalstjenester, partsinnsyn og offentlig innsyn), og betjener både interne og eksterne kunder.

Personvern, informasjonssikkerhet og etikk står sentralt i arbeidet ved alle fagområder ved Trondheim byarkiv. Byarkivet deltar aktivt i lokale og nasjonale innovasjons- og utviklingsprosjekter. Innsynsarbeidet er en viktig del av byarkivets virksomhet. Muligheten for innsyn og dermed til å gjøre seg kjent med, påvirke og kontrollere forvaltningens virksomhet, skal bidra til at innbyggerne får tillit til kommunen. Trondheim kommune har åpenhet som en del av sitt verdigrunnlag, og vi har en aktiv holdning til meroffentlighetsprinsippet.

Arbeidsoppgaver:

Den som blir ansatt vil inngå i et team som saksbehandler innsynskrav, både partsinnsyn og innsyn etter Offentleglova. God kjennskap/kunnskap til gjeldende lovverk på området vil derfor være en fordel. God kundebehandling og evne til å samarbeide med kommunale saksbehandlere er en nødvendighet. 
Innsynsbehandling er et arbeidsområde som er under utvikling, dette vil påvirke stillingens innhold over tid.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra høyskole/universitet, minimum bachelorgrad, innen for eksempel arkivvitenskap, dokumentvitenskap, juss, statsvitenskap, eller historie
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling av innsynsforespørsler er ønskelig
  • Kjennskap til bruk av fagsystem knyttet til arkiv (journalføring, arkivering og deponering/avlevering) er en fordel 
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper

Personlige egenskaper:

  • Du er analytisk, strukturert og nøyaktig
  • Du er utadvendt, initiativrik og har evne til å jobbe selvstendig, men kan også utføre rutinepregede oppgaver
  • Du kan håndtere tidvis stor arbeidsbelastning og korte tidsfrister
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver i et fagfelt preget av endring gjennom digitalisering og automatisering av analoge prosesser
  • Gode kolleger i et godt og bredt arkivfaglig arbeidsmiljø
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler. Stillingen plasseres i lønnsstige konsulent/rådgiver etter utdanningsnivå.
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    01.07.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7042, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3935647
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 18.06.2021