• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    18.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3707837
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 08.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Tildelingskontoret i Bærum kommune er organisert som et eget tjenestested under kommunalsjef for pleie -og omsorg. Seksjonen består av flere underområder, hvor et av områdene er saksbehandling i hht Lov om helse- og omsorgstjenester.

Arbeidet bygger på å gi alle brukerne mulighet til å utnytte og utvikle sine ressurser med sikte på økt selvhjulpenhet og opplevelse av mestring ut fra den enkeltes forutsetninger. Brukermedvirkning er en viktig del av dette arbeidet. Dialog og involvering av bruker og pårørende er helt nødvendig for å nå dette målet.

Vi søker en medarbeider med høy kompetanse for å løse seksjonens arbeidsoppgaver.

Er du klar for en utfordrende, hektisk og spennende arbeidshverdag, der du får et stort ansvar og får brukt din kompetanse selvstendig, og sammen med kompetente kollegaer?


Vi søker etter saksbehandler i 100% fast stilling.   

Arbeidsoppgaver:

  • Stillingens hovedarbeidsområde er innenfor tjenester til voksne 
  • Du vil saksbehandle søknader om tjenester, koordinere og samordne tjenester 
  • Som saksbehandler vil du forvalte ressurser i hht gjeldende lovverk 
  • Utrede, saksbehandle og fatte vedtak
  • Veilede innbyggere innenfor helse- og omsorgstjenester
  • Du må bruke din kompetanse, erfaring og lovverk til å finne optimale løsninger til det beste for de involverte parter
  • Du må kunne samarbeide med kommunens innbyggere, ha tett dialog med kollegaer i egen virksomhet og øvrige samarbeidspartnere i og utenfor kommunen, herunder helseforetakene

Kvalifikasjoner:

  • Offentlig godkjent sykepleier
  • Kjennskap til helse- og omsorgslovgivningen og forvaltningsloven   
  • Videreutdanning i Helserett vil være en fordel 
  • Erfaring i saksbehandling og forvaltningsrettslige forhold er en fordel
  • Bred og relevant erfaring fra 1. og 2. linjetjenesten av minst 5 års varighet
  • Gode IKT-ferdigheter
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve på B2 nivå eller tilsvarende
  • Sertifikat for personbil          

Personlige egenskaper:

  • Engasjert og brenner for faget ditt   
  • Løsningsorientert og helhetstenkende
  • Tydelig, strukturert og tåler høyt arbeidspress 
  • Fleksibel og liker teamarbeid, men også kunne jobbe selvstendig  
  • Bidra til å skape et godt arbeidsmiljø
  • Grundig og har analytisk kompetanse  
  • Evne til å møte mennesker der de er og bistå ut ifra deres ressurser
  • Evne til å se muligheter og vektlegge mestring
  • Evne til omstillinger og endringer 

Personlig egnethet har betydning for denne stillingen og vektlegges

Vi tilbyr:

  • Et stabilt, ivaretakende og godt arbeidsmiljø med fokus på samhandling
  • Faglige utfordringer i et utviklende fagmiljø
  • Samarbeid med engasjerte og erfarne kollegaer
  • Trivelige arbeidslokaler sentralt i Sandvika
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend

 

Gyldig politiattest iht helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse 

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    18.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3707837
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 08.04.2021