Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillehammer kommune

Rektor ved Søre Ål barneskole

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Søre Ål skole er en fulldelt barneskole. Ledelsen ved skolen består av rektor, inspektør og SFO-leder. Skoleåret 2020 – 2021 er det 376 elever på skolen. 

Skolens visjon er  Kultur for læring i trygge rammer. Søre Ål skole har i over 40 år jobbet systematisk med kunst og kultur som en sentral del av skolehverdagen. Hele skolen samles hver morgen til en felles morgensamling på 10-15 min ledet og laget av elevene selv, også kalt Søre Ål metoden. Samlingsstunden er grunnpilaren i Søre Ål sin sosiale læreplan.

Søre Ål skole har åpen planløsning, og undervisningen foregår i landskap. Elevene er organisert i storgrupper på trinnet og består som regel av 3 basisgrupper. Elevene deles inn i ulike grupper ut i fra behov. Et lærerteam er ansvarlig for all undervisning på trinnet.

Skolen ligger flott til, med et unikt uteområde, som blant annet består av områder for både ballaktiviteter, klatrevegg og terrengsykkelløype, i tillegg til lekeapparater, husker og sandkasse for de minste. Rundt skolen er det et flott friområde som benyttes aktivt både sommer og vinter.

Arbeidsoppgaver:

Være en synlig og trygg leder som formulerer mål og forventninger for fremtidens skole og har god gjennomføringskraft

Videreutvikle skolens profesjonsfellesskap rundt læringsoppdraget og det systematiske og målrettede arbeidet for et trygt og godt læringsmiljø

Sikre at elevstemmen blir hørt, slik at elevene er reelle aktører i eget læringsarbeid og beslutningsprosesser

Fortsette arbeidet med å utvikle en kollektivt orientert skole gjennom god og inkluderende personalledelse

Bygge skolens omdømme og plass i lokalmiljøet i samarbeid med elever, foreldre og ansatte

Sikre forsvarlig drift i henhold til lov og forskrift, sentrale og lokale føringer

Sørge for god ressursutnyttelse i samsvar med mål og forventninger og innenfor tildelte rammer

Være en aktiv deltaker i kommunens arbeid med å utvikle Lillehammer-skolen

 

Kvalifikasjoner:

Relevant ledererfaring og formell utdanning for arbeid i grunnskolen

Erfaring fra undervisning på barnetrinnet

Opptatt av egen læring og videreutvikling

Gode ferdigheter innen relasjonsbygging og kommunikasjon, inkludert IKT-kompetanse

Godkjent politiattest i tråd med opplæringslovens §10-9

Personlige egenskaper:

Du er en utviklingsorientert og beslutningsdyktig leder som evner å skape  engasjement og oppslutning om skolens oppdrag og utvikling

Du har en lederstil som preges av gode samarbeidsevner, tydelig kommunikasjon og involvering

Du evner å begeistre andre

Du evner å gå fra plan til handling, er løsningsorientert og pro-aktiv

Ditt arbeid preges av målrettet struktur, evne til å se helhet og du kan prioritere i en hektisk hverdag

Du har høy arbeidskapasitet og evne til å omstille deg raskt ved behov

Personlig egnethet vil bli tillagt vekt

Vi tilbyr:

Ledelse og videreutvikling av en skole med lange og gode tradisjoner og et klart verdisett

En meningsfylt jobbhverdag med utfordringer og gleder

Deltakelse i et kompetent og inkluderende rektorkollegium

Lederstøtte fra et aktivt og fremoverlent skolekontor

Lederutvikling og kompetanseheving