• Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    09.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4883266
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 03.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjerdrum kommune

Rektor Gjerdrum ungdomsskole

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker en leken, positiv, modig, raus, entusiastisk, utviklingsorientert lagspiller og tydelig rektor som vil være en aktiv pådriver for å videreutvikle en lærende og inkluderende skole for både elever og ansatte. 

Gjerdrum ungdomsskole flyttet inn i ny skole i 2008 på «Oppvekstjordet» på Ask, 30 minutter fra Oslo. I 2010 ble skolen tildelt Statens byggeskikkpris. Gjerdrum ungdomsskole har ca. 300 elever og 40 årsverk. Ansatte og elever kan vise til gode resultater, og har hall og kunstgress rett utenfor inngangen. Ungdomsklubb er lokalisert i del av skolens lokaler, og det jobbes med å utvikle et nytt samlingspunkt i bygda for ungdommer med interesse innen e-sport, gaming, medieproduksjon og datakultur. 

Ansatte i Gjerdrum-skolen er utviklingsorienterte og profesjonelle, og sammen skal vi bygge det gode laget rundt barn og unge, på lag med elevene selv. Kjennetegnene skal finnes lett tilgjengelig i alle klasserom. For å lykkes, er vi avhengige av god dialog med foresatte og aktiv medvirkning i elevenes skolehverdag.  

Som rektor har du overordnet ansvar for å gi alle elever et inkluderende og trygt læringsmiljø, lede det stadig pågående utviklingsarbeidet med læreplaner, fagfornying og rammeplaner, som kan legge strategiske føringer for fremtiden, være en pådriver for å utvikle profesjonssamarbeidet og videreutvikle skolen slik at elevene er godt rustet til å delta i fremtidens samfunn.  

Vi ønsker en elev- og utviklingsorientert rektor som er faglig oppdatert, anerkjenner ansattes kompetanse, skaper et godt og trygt arbeidsmiljø, og som sammen med assisterende rektor og avdelingsledere, ansatte og foresatte bygger et godt lag rundt elevene.  

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og motivere elever og ansatte til målrettet innsats for trivsel, tilhørighet, mestring og læring.  
  • Lede og motivere for et godt og utviklingsorientert skole-elev-hjem-samarbeid. 
  • Være en trygg og inspirerende leder som evner å utvikle et godt profesjonsfellesskap i en lærende organisasjon.
  • Utøve god intern administrasjon, styring, personal-, budsjettansvar og internkontroll av skolens virksomhet.
  • Utøve god intern administrasjon med god prosess og prosjektstyring der ansatte gis stor mulighet for medvirkning.
  • Forvalte skolens ressurser på en måte som gir størst mulig betydning og best mulig kvalitet for elevene ved skolen.
  • Styrke skolens plass i lokalmiljøet og i næringsliv i samarbeid med elever, foresatte og ansatte.
  • Styrke og utvikle et godt profesjonsfellesskap innen oppvekstområdets virksomheter (Barnehager, skoler, PPT, Barnevern, Helsestasjon, Psykisk helse, Kultur og Psykososialt ressurssenter). 
  • Videreutvikle skolens arbeid for et trygt og godt læringsmiljø, samt innen skolens satsingsområder utviklende og inkluderende læringsfellesskap, vurderingspraksis, samt digital kompetanse.  

Kvalifikasjoner:

  • Du har godkjent lærerutdanning og solid praksis fra skole.
  • Du har relevant ledererfaring fra opplæringssektoren og videreutdanning innen ledelse. Skolelederutdanning vil være en fordel, men annen lederutdanning kan også være aktuelt. 
  • Du har god digital kompetanse.
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig.
  • Du har god prosjekt- og systemforståelse. 
  • Du har god kjennskap til relevante lover og forskrifter.
  • Du har god kompetanse innen økonomi-, personaloppfølging og saksbehandling. 
  • Du er godt faglig oppdatert på strategisk skoledrift. 
  • Du er godt kjent med oppvekstreformens krav. 

Personlige egenskaper:

  • Du er en entusiastisk og inspirerende leder som evner å utvikle et godt profesjonsfellesskap i en lærende organisasjon.
  • Du har en trygg, reflektert og tydelig lederstil med klare visjoner for læring i framtidas skole.
  • Du liker å lede og evner å tilrettelegge for personalutvikling og godt utviklende arbeidsmiljø.
  • Du er god på relasjoner, samarbeid og samhandling.
  • Du er aktiv, positiv, leken og en god teamdeltaker og kollega.
  • Du liker kvalitetsutvikling og tenker langsiktig, strategiske og systematisk.
  • Du har stor ansvarsfølelse.
  • Du har gode samarbeids-, samhandling og kommunikasjonsevner.
  • Du er innovativ, fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert.

Vi tilbyr:

  • Tidlig innsats, mestring, tilhørighet og tverrfaglig samarbeid til elevens beste.
  • Oppvekst ledernettverk.
  • Et trivelig arbeidsmiljø med et mangfold av elever.
  • Arbeidstakere ansettes på de vilkår som det fremgår av lover, reglement og tariffavtaler.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger 

Godkjent politiattest må fremlegges før tiltredelse. 

Søknader som ikke leveres elektronisk, vil ikke bli tatt med i vurderingen. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden offentliggjøres. 
 
Bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med ved eventuelt intervju. Referanser må oppgis.

 

  • Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    09.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4883266
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 03.01.2023