Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Rektor/Enhetsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker rektor til fast 100 % stilling i Kristiansund kommune, med arbeidssted p.t. Nordlandet ungdomsskole. 

Nordlandet ungdomsskole har 266 elever, inkludert innføringsklasse for flyktninger i aldersgruppen 13-16 år, og forsterka avdeling.

Det er i dag 9 barneskoler, 3 ungdomsskoler og 1 skole for voksenopplæring i Kristiansund kommune. 

Som rektor må du være opptatt av elevenes læringsresultater og skolemiljø. Du jobber for at skolen skal fungere godt som organisasjon, og ser egen skole som en del av kristiansundsskolen og bidrar til å utvikle denne. 

Som rektor er du oppmerksom på endringer i samfunnet, læreplanene, elevgrunnlaget, teknologi og politikk, og tilpasser skoledriften i tråd med disse endringene. 

Du vet at de ansatte er skolens viktigste ressurs, og er opptatt av å rekruttere, utvikle og beholde nødvendig kompetanse.

Gjennom delegert myndighet fra kommunalsjef, har du som rektor ansvar for skolens overordnede ansvarsområde: tjenestetilbud, økonomi og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overnevnte ansvarsområdene når hen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet. 

Kvalifikasjonskrav
  • høyere pedagogisk kompetanse
  • god kunnskap om grunnskoleområdet
  • gode norskferdigheter, skriftlig og muntlig
  • god digital kompetanse og forståelse
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • lederutdanning (har du ikke lederutdanning må du være villig til å ta slik utdanning)
  • nytenkende, undersøker og iverksetter tiltak for å løse eksisterende oppgaver bedre enn i dag 
For å lykkes mener vi vår nye rektor må 
  • ha gode evner til strategisk ledelse og ledelse av utviklings- og endringsprosesser

  • kjenne og følge lov og forskrift, herunder læreplanverket
  • ha gode evner til å styrke og lede profesjonsfellesskapet, tverrfaglig samarbeid og kulturbygging
  • arbeide målrettet, systematisk og ha god økonomiforståelse
  • lede medarbeidere i henhold til nasjonalt og lokalt vedtatt politikk
  • være en positiv lagspiller
  • god til å bygge relasjoner og til å skape tillit
Vi tilbyr
  • en hverdag preget av både utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • deltakelse i et offensivt og godt fagmiljø
  • muligheter for kompetanseutvikling
  • et stort nettverk i organisasjonen
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP  SPK
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.