Bedrift
Sigdal kommuneSøknadsfrist
24.08.2020Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3350, PRESTFOSS
SIGDAL
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3067287Se her for andre jobber fra Sigdal kommune
- Oppdatert 10.08.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sigdal kommune
Regnskapsrådgiver 100 % fast stilling
Offentlig forvaltning
Økonomiavdelingen har ledig 100 % fast stilling for regnskapsrådgiver.
Økonomiområdet er en del av kommunens sentrale stabs- og støttefunksjon. Stillingen ligger under økonomiavdelingen, og er en viktig støttespiller for økonomisjefen. Regnskapsrådgiver har det overordnede ansvaret for regnskapsføring, myndighetsrapportering, legatregnskap, saksbehandling, controller for helse og sosialsektoren, innkjøpskoordinator. Regnskapsrådgiver skal kunne være stedfortreder for økonomisjefen.
- Bokføring
- Foreta inn- og utbetalinger
- Fakturaflyt, fra scanning til utbetaling
- Avstemming
- Myndighetsrapportering (mva-rapportering, KOSTRA- rapportering mv.)
- Faglig støtte og rådgivning for ansatte og samarbeidspartnere
- Superbruker inklusive opplæring av andre ansatte i kommunens økonomisystem p.t. VISMA og styringssystem p.t. Framsikt
- Ajourhold av anleggsregister
- Saksbehandling innen økonomiområdet
- Legatregnskap (bokføring, avlegging og rapportering av årsregnskap med årsberetning)
- Innkjøpskoordinator/kontaktperson mot regional anskaffelseskoordinator i Kongsbergregionen
- Utviklings- og resultatansvar for eget fagområde og fagsystem, herunder kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser
- Controller for Helse og sosialsektoren:
- Tilrettelegging for gode prosesser og bistand innenfor budsjettarbeid, regnskapsrapportering, regnskapsavslutning og oppfølging av politiske vedtak med økonomisk konsekvens
- Fakturaflyt
- Innkjøp
- Oppfølging av leasingavtaler
- Koordinering med virksomhetsledere
- Rådgivning innen økonomi for Helse og sosialsjef
- Relevant økonomiutdanning på minimum bachelornivå
- Relevant arbeidserfering minimum 2 år
- God erfaring med økonomiske IT-systemer
- Gode brukerkunnskaper innen IKT
- Løsnings- og resultatorientert
- Fleksibilitet og fokus på kontinuerlig forbedring
- Aktiv deltakelse i utviklingsarbeid i kommunen
Ønskelig med:
- Erfaring med kommune- og helseøkonomi
- Kunnskap om Kommuneloven, Bokføringsloven, Anskaffelsesloven
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt høy grad av serviceinnstilling
- Du trives med å ha en aktiv rolle, både på egenhånd og i samarbeid med andre
- Du er strukturert og ansvarsfull
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- En kommune i stor utvikling
- Konkurransedyktige lønns- arbeidsvilkår med kommunal pensjonsordning
Søkeren må ha gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig.
Søknad:Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden, forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.
Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.
Bedrift
Sigdal kommuneSøknadsfrist
24.08.2020Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3350, PRESTFOSS
SIGDAL
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3067287Se her for andre jobber fra Sigdal kommune
- Oppdatert 10.08.2020