• Bedrift
    Sigdal kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3350, PRESTFOSS
    SIGDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3067287
  • Se her for andre jobber fra Sigdal kommune
  • Oppdatert 10.08.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sigdal kommune

Regnskapsrådgiver 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning

Økonomiavdelingen har ledig 100 % fast stilling for regnskapsrådgiver.
Økonomiområdet er en del av kommunens sentrale stabs- og støttefunksjon. Stillingen ligger under økonomiavdelingen, og er en viktig støttespiller for økonomisjefen. Regnskapsrådgiver har det overordnede ansvaret for regnskapsføring, myndighetsrapportering, legatregnskap, saksbehandling, controller for helse og sosialsektoren, innkjøpskoordinator. Regnskapsrådgiver skal kunne være stedfortreder for økonomisjefen.

Arbeidsoppgaver:
  • Bokføring
  • Foreta inn- og utbetalinger
  • Fakturaflyt, fra scanning til utbetaling
  • Avstemming
  • Myndighetsrapportering (mva-rapportering, KOSTRA- rapportering mv.)
  • Faglig støtte og rådgivning for ansatte og samarbeidspartnere
  • Superbruker inklusive opplæring av andre ansatte i kommunens økonomisystem p.t. VISMA og styringssystem p.t. Framsikt
  • Ajourhold av anleggsregister
  • Saksbehandling innen økonomiområdet
  • Legatregnskap (bokføring, avlegging og rapportering av årsregnskap med årsberetning)
  • Innkjøpskoordinator/kontaktperson mot regional anskaffelseskoordinator i Kongsbergregionen
  • Utviklings- og resultatansvar for eget fagområde og fagsystem, herunder kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser
  • Controller for Helse og sosialsektoren:
  • Tilrettelegging for gode prosesser og bistand innenfor budsjettarbeid, regnskapsrapportering, regnskapsavslutning og oppfølging av politiske vedtak med økonomisk konsekvens
  • Fakturaflyt
  • Innkjøp
  • Oppfølging av leasingavtaler
  • Koordinering med virksomhetsledere
  • Rådgivning innen økonomi for Helse og sosialsjef
Kvalifikasjoner:
  • Relevant økonomiutdanning på minimum bachelornivå
  • Relevant arbeidserfering minimum 2 år
  • God erfaring med økonomiske IT-systemer
  • Gode brukerkunnskaper innen IKT
  • Løsnings- og resultatorientert
  • Fleksibilitet og fokus på kontinuerlig forbedring
  • Aktiv deltakelse i utviklingsarbeid i kommunen

Ønskelig med:

  • Erfaring med kommune- og helseøkonomi 
  • Kunnskap om Kommuneloven, Bokføringsloven, Anskaffelsesloven
Personlige egenskaper:
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt høy grad av serviceinnstilling
  • Du trives med å ha en aktiv rolle, både på egenhånd og i samarbeid med andre
  • Du er strukturert og ansvarsfull 
 Vi tilbyr:
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • En kommune i stor utvikling
  • Konkurransedyktige lønns- arbeidsvilkår med kommunal pensjonsordning
Språk:

Søkeren må ha gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig.

Søknad:

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden, forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.

Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.

 

  • Bedrift
    Sigdal kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3350, PRESTFOSS
    SIGDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3067287
  • Se her for andre jobber fra Sigdal kommune
  • Oppdatert 10.08.2020