• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , HALDEN
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4161310
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 18.10.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Regnskapskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Økonomiavdelingen i Halden kommune søker etter 2 regnskapskonsulenter i 100% stilling. Vi ønsker medarbeidere som har et godt fundament innen regnskap, men som ikke er redd for å utforske andre oppgaver innenfor lønn og økonomi. Medarbeidere som er gode på systemer, og som synes det kan være gøy ha ansvar for disse. Her kan flere kompetansekombinasjoner være aktuelt.

 
Beskrivelse av arbeidssted
Økonomiavdelingen i Halden kommune har ansvar for viktige fagområder som regnskap, lønn, fakturering, gebyrer og budsjettkontroll.

Vi er 13 ansatte i alderen 26 til 65 år. Gjennomsnittsalderen er 48 år. Som følge av et godt arbeidsmiljø har mange av oss lang fartstid i økonomiavdelingen. Gjennomsnittlig fartstid i avdelingen er 16 år.

Kommunen er en stor organisasjon, men økonomiavdelingen er relativt liten. Derfor spiller alle en viktig rolle for at avdelingen skal utføre våre oppgaver både for kommunens administrasjon og for Haldens innbyggere. Den som jobber i økonomiavdelingen bør være selvgående og trygg i rollen, for vi som jobber her har stor påvirkningskraft på både oppgaver og prosesser.

Økonomiavdelingen har i løpet av de siste årene gjennomført flere viktige endringsprosesser. Vi har gått gjennom digitaliserings- og effektiviseringsprosesser. Vi har også avgitt kemnerkontoret til staten. Dette har gjort at vi har gått fra å være en middelstor til en liten avdeling. Med flere viktige endringer gjennomført, er vi nå midt i det spennende arbeidet med å tilpasse oss fremtidens behov. Derfor trenger vi nå noen nye og dyktige kollegaer med på laget.

 

Stillingenes arbeidsområder/oppgaver
Arbeid med fakturabehandling; mottak, oppfølging og kontroll

Remittering

Oppfølging av leverandørreskontro

Bokføring av kommunens innbetalinger

Terminoppgjør merverdiavgift
Oppfølging av attestasjoner og tilskudd
Legatregnskap

Internkontroll

Bistå i gjennomføringen av regnskapsavslutning

Kursing og opplæring i fakturabehandling

Det kan også tilkomme oppgaver innenfor lønnsområdet og/eller systemansvar.

 

Kvalifikasjoner og utdanning
Relevant utdanning på høyskolenivå, relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
Kjennskap til kommunalt regnskap og offentlig virksomhet

Kjennskap til gjeldene lovverk

God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
God kompetanse i IT-verktøy
Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter

 

Personlige egenskaper
Vi søker etter engasjerte, selvstendige og faglig sterke medarbeidere.

Du er nøyaktig og har en strukturert arbeidsmetodikk

Du har et godt overblikk og er helhetstenkende.

Du har høy arbeidskapasitet og liker å jobbe i et hektisk miljø

Du er Serviceinnstilt

 

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Kontaktperson

Inger-Johanne Røren

Leder Økonomi

Halden kommune

 (+47)916 63 038

 

Generelle betingelser
Vi kan tilby utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et hektisk og trivelig miljø.

Vi tilbyr fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30

Den tilsatte får automatisk medlemskap i Halden Kommunale Pensjonskasse
Lønn etter gjeldende avtaleverk. 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via Halden kommune sin hjemmeside, ledige stillinger,  knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

                 

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , HALDEN
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4161310
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 18.10.2021