• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    06.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning¤Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9008, TROMSØ
    TROMSØ
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4877159
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE
Ledig stilling

TROMSØ KOMMUNE

Regnskapscontroller

Offentlig forvaltning¤Kommuneadministrasjon

Vi styrker vårt team og søker nå en strukturert og fremoverlent medarbeider i fast stilling som regnskapscontroller.

Seksjon for økonomistyring består i dag av eleve engasjerte ansatte. Seksjonen har som formål å legge til rette for at kommunestyret på en forsvarlig måte kan planlegge, prioritere og styre den kommunale økonomien innenfor fastsatte inntektsrammer og statlig regelverk. Seksjonen skal også påse at driftsmessige forhold knyttet til økonomiområdet blir ivaretatt etter gjeldende regler.

Som regnskapscontroller hos oss vil du inngå i et team som jobber overordnet med kommunens regnskap og budsjett. Du vil få en sentral rolle i planlegging og gjennomføring av kommunens regnskapsavslutning.

Arbeidsoppgaver:

  • Oppfølging og videreutvikling av økonomiske prosesser og rutiner.
  • Avstemminger, kontroll og kvalitetssikring av regnskapet.
  • Veiledning og opplæring av enheter på økonomiområdet.
  • Saksutredning og analyse, herunder merverdiavgifts vurderinger og beregninger av fordelingsnøkler, samt andre vurderinger sett opp mot lover og forskrifter innen kommunal økonomiforvaltning.
  • Løpende driftsoppgaver vil også inngå i stillingen.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelor innen økonomi, regnskap eller revisjon.
  • Gode Excel-ferdigheter.
  • Ønskelig med relevant erfaring fra Unit4 ERP og kommuneregnskapet
  • Det er en fordel om du har kunnskaper om merverdiavgift, herunder merverdiavgiftskompensasjonsloven.

Personlige egenskaper:

  • Vi søker deg som er analytisk og selvstendig, og som kan jobbe planmessig og systematisk med krevende oppgaver, både individuelt og i team. Det stilles derfor også store krav til gode samarbeidsevner.
  • Du tar utfordringer på strak arm, er løsningsorientert og fleksibel.
  • Du har gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig.
  • Ved tilsetting vil det bli lagt vesentlig vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr:

  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Gode utviklingsmuligheter.
  • Stort økonomifaglig miljø med høy kompetanse og dedikerte medarbeidere.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Trivelig arbeidsmiljø og flotte lokaler i rådhuset.
  • Fleksibel arbeidstidsordning.
  • Lønn etter avtale. 

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.
 

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    06.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning¤Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9008, TROMSØ
    TROMSØ
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4877159
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE