• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    22.06.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3914871
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Regnskapscontroller

TROMSØ KOMMUNE

Offentlige tjenester og forvaltning

Vi styrker vårt team og søker nå en strukturert og fremoverlent medarbeider i fast stilling som regnskapscontroller.

Seksjon for økonomistyring består i dag av 11 engasjerte ansatte. Seksjonen har som formål å legge til rette for at kommunestyret på en forsvarlig måte kan planlegge, prioritere og styre den kommunale økonomien innenfor fastsatte inntektsrammer og statlig regelverk. Seksjonen skal også påse at driftsmessige forhold knyttet til økonomiområdet blir ivaretatt etter gjeldende regler.

Regnskapscontrolleren inngår i et team som jobber overordnet med kommunens regnskap og budsjett. Regnskapscontrolleren har en sentral rolle i planlegging og gjennomføring av kommunens regnskapsavslutning.

Arbeidsoppgaver:

  • Forbedring og oppfølging av økonomiske rutiner.
  • Videreutvikling av økonomiske prosesser med fokus på automatisering.
  • Avstemminger, kontroll og kvalitetssikring av regnskapet.
  • Veiledning og opplæring av enheter på økonomiområdet.
  • Saksutredning og analyse, herunder merverdiavgifts vurderinger og beregninger av fordelingsnøkler, samt andre vurderinger sett opp mot lover og forskrifter innen kommunal økonomiforvaltning.
  • Løpende driftsoppgaver vil også inngå i stillingen.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 4 års høyere økonomisk utdannelse, eventuelt bachelor med revisjon.
  • Gode Excel-ferdigheter.
  • Ønskelig med relevant erfaring fra Unit4 ERP og kommuneregnskapet.
  • Det er en fordel om du har kunnskaper om merverdiavgift, herunder merverdiavgiftskompensasjonsloven.

Personlige egenskaper:

  • Vi søker deg som er analytisk og selvstendig, og som kan jobbe planmessig og systematisk med krevende oppgaver, både individuelt og i team. Det stilles derfor også store krav til gode samarbeidsevner.
  • Du tar utfordringer på strak arm, er løsningsorientert og fleksibel.
  • Du har gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig.
  • Ved tilsetting vil det bli lagt vesentlig vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr:

  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Gode utviklingsmuligheter.
  • Stort økonomifaglig miljø med høy kompetanse og dedikerte medarbeidere.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Trivelig arbeidsmiljø og flotte lokaler i rådhuset.
  • Fleksibel arbeidstidsordning.
  • Lønn etter avtale. 

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.
 
  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    22.06.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3914871
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE