• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    15.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5013, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3305683
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 01.12.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rådgiver/systemkoordinator - e-handel

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 Innkjøp konsern er kommunens fagavdeling for offentlige anskaffelser, med et variert og spennende spekter av oppgaver. Vi bidrar til at regelverk, økonomi og samfunnshensyn blir ivaretatt i kommunens anskaffelser ved å inngå og forvalte felles rammeavtaler, gi råd og bistand til kommunens enheter, tilby kurs og kompetansetiltak, utvikle maler og veiledningsmateriell og sikre effektivitet gjennom aktivt bruk av elektroniske verktøy. Innkjøp konsern forvalter videre det
største offentlige innkjøpssamarbeidet i regionen.

Vi søker etter en rådgiver som skal være med å videreutvikle arbeidet med kommunens bestillings/e-handelsløsning. Den nye rådgiveren vil arbeide i tett samarbeid med fagansvarlig for e-handel, innkjøpere, kontraktsansvarlige og de øvrige systemforvaltere ved Innkjøp konsern. 

Arbeidsoppgaver
  • Arbeide med katalogadministrasjon/katalogkvalitet i tett samarbeid med kontraktansvarlige,
    Bergen kommunes leverandører og samarbeidspartnere som benytter e-handel
  • Bidra til økt bruk av e-handel og gi råd og bistand på løsningen til innkjøpere og avtaleforvaltere
  • Være oppdatert på relevante standarder knyttet til bestillingsløsninger EHF format, PEPPOL og
    bistå i rådgivning knyttet til standardene
  • Bidra i kompetanseutvikling, gjennomføre e-handelskurs samt utarbeide teknisk dokumentasjon og
    brukerveiledning
  • Ansvar for å følge opp supportsaker knyttet til e-handelsløsning/plattformen
  • Delta i utviklingsprosjekter/oppgraderingsprosjekter relatert til e-handel/bestillingssystemer i kommunen  
  • Bistå med støtte i drift og utvikling av kommunens innkjøpsanalyseverktøy  
  • Bidra i seksjonens øvrige utviklingsarbeid
Kvalifikasjoner
  • Erfaring fra digitalisering/effektivisering av arbeidsprosesser
  • Interesse for arbeid med elektroniske bestillingssystemer 
  • Erfaring i å gjennomføre opplæring og utarbeide veiledninger
  • God systemforståelse /erfaring med systemløsninger fortrinnsvis innenfor økonomi og innkjøp
  • God økonomiforståelse
  • Erfaring fra prosjektarbeid
Personlige egenskaper
  • Fleksibel endringsvillig, og åpen for å ta nye utfordringer og tilegne seg ny kunnskap
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Analytisk, strukturert og prosessorientert
  • Jobber selvstendig, tar initiativ til å finne gode løsninger
  • Opptatt av å yte god service til brukerne
  • Trives med både daglig drift og utviklingsoppgaver
  • God skriftlig fremstillingsevne
Vi tilbyr
  • Et spennende og engasjert arbeidsmiljø med et høyt faglig nivå
  • Gode forsikringer og pensjonsordninger
  • IA- bedrift (Inkluderende arbeidsliv)
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    15.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5013, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3305683
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 01.12.2020