Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trøndelag fylkeskommune

Rådgiver/spesialkonsulent - Virkemiddelforvaltning og administrasjon - 2-årig prosjektstilling

Offentlig forvaltning

Seksjon administrasjon er en støttefunksjon for Avdeling kultur og folkehelse og Avdeling plan, næring og kulturminner. Seksjonen har 6 ansatte og bistår de 170 ansatte på de to avdelingene med bl.a. regnskaps- og økonomioppfølging, systemstøtte og andre administrative kontor- og støttefunksjoner.

Seksjon administrasjon har også forvaltningsansvaret for fylkeskommunens bruk av fagsystemet www.regionalforvaltning.no. Fagsystemet har funksjoner for å lyse ut tilskuddsordninger, motta og behandle søknader, registrere utbetalinger og behandle rapporter. Fylkeskommunen forvalter over 20 tilskuddsordninger via fagsystemet. Viktige oppgaver for den utlyste stillingen er knyttet til controllerfunksjon og tilskuddsforvaltning av vår løpende tilskudds-/virkemiddelportefølje.

Seksjonen har ansatte både i Trondheim og Steinkjer. Denne stillingen utlyses med valgfritt arbeidssted i Steinkjer eller Trondheim.

Aktuelle kandidater til stillingen blir invitert til intervju.

Arbeidsoppgaver:

  • Oppfølging og kontroll av tilskuddsordninger
  • Controlleroppgaver
  • Videreutvikling av rutiner og dataverktøy
  • Rapportering til departement og politiske utvalg
  • Oppfølging av aktører som forvalter midler på vegne av fylkeskommunen
  • Administrative oppgaver på regnskaps- og lønnsområdet

I en liten administrasjonsseksjon må man regne med at det også kan komme til andre administrative og merkantile arbeidsoppgaver.

 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen økonomi, på bachelor- eller mastergradsnivå.
  • Erfaring med økonomioppfølging/controlleroppgaver eller tilsvarende.
  • Erfaring fra arbeid med offentlige støtteordninger og offentlig forvaltning er en fordel.
  • Erfaring med bruk av søknadsportalen www.regionalforvaltning.no er ønskelig, men ikke et krav.
  • Du bør ha kjennskap og interesse for bruk av større økonomisystem (Agresso, Visma eller lignende) og ha god systemforståelse.  
  • God kompetanse i bruk av Office-pakken, spesielt Microsoft Excel.
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk.  
  • Kjennskap til offentlig saksbehandling og økonomistyring er en fordel.

 

Personlige egenskaper:

  • Du må være serviceorientert og ha gode samarbeidsevner. 
  • Du må ha god forståelse for regnskaps- og økonomiområdet, og ha en strukturert og selvstendig arbeidsform.
  • Du må være løsningsorientert og ha vilje og evne til å sette deg inn i ny teknologi og nye arbeidsoppgaver.
  • Du ser hva som må gjøres, og trår til der det trengs

 

Vi tilbyr:

  • Varierte arbeidsoppgaver.
  • Et bredt fagmiljø med engasjerte og positive kollegaer å spille på lag med.
  • Godt sosialt arbeidsmiljø med mulighet for faglig utvikling.
  • Fleksibel arbeidstid, gode pensjons- og velferdsordninger.
  • Reise og kostgodtgjørelse etter statens regulativ.
  • Lønn etter nærmere avtale, i henhold til fylkeskommunens lønnspolitikk. Innplassering i stillingskode skjer etter utdanningsnivå.