Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Skagerak consulting AS

Rådgiver plansaker Seksjon forvaltning

Konsulenter og frie yrker

Sektor for Samferdsel, miljø og mobilitet overtar fra 2020 ansvaret for fylkesveiene fra Statens vegvesen. Sektoren får en stor og variert oppgaveportefølje, inkludert det operative ansvaret for bygging, vedlikehold, drift og forvaltning av fylkesveiene, ansvar for kollektivtrafikk og skoleskyss, og tilrettelegging for alle trafikantgrupper. Sektorområdet vil vektlegge grønn omstilling, som i høy grad handler om endrede vaner, innovasjon og vilje til å prøve ut nye teknologier og nye måter å organisere samfunnet på.

Forvaltningsseksjonen ivaretar eierskapet til fylkesveiene og er ansvarlig for en areal- og vegforvaltning som ivaretar fylkeskommunens interesser. Gjennom seksjonens myndighetsutøvelse og rådgivningsrolle bidrar vi til å regulere og utvikle vegnettet på en måte som bygger opp under de overordnede politiske målsettingene om trafikksikker, miljø- og klimavennlig transport. For å styrke vår nye organisasjon trenger vi kvalifiserte og motiverte medarbeidere som ønsker å bli en del av et miljø med varierte og spennende arbeidsoppgaver i Vestfold og Telemark.

Arbeidsoppgaver

Saksbehandling av arealplaner etter plan- og bygningsloven med bakgrunn i vegfaglige interesser.

Delta i planarbeid og fora sammen med offentlige myndigheter, kommuner, utbyggere, m.m.

Samhandle med øvrige fagdisipliner i fylkeskommunen

Forberedelse av saker til politisk behandling.

Vegfaglig rådgivning i planprosesser.

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, min. 3 år.

Hvis du har sterk og allsidig praksis eller etterutdanning og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan vi se bort fra utdanningskravet.

Det er en fordel med relevant erfaring fra offentlig forvaltning.

Kjennskap til relevant lovverk som vegloven og plan- og bygningsloven.

Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

Du setter deg raskt inn i nye utfordringer og jobber systematisk og organisert.

Du er en god kollega og håndterer innspill og engasjement fra berørte parter profesjonelt.

Du uttrykker deg godt og presist både skriftlig og muntlig.

Du må ha gode samarbeidsevner og kunnskap om relevante IKT-systemer.

Vi tilbyr

Du vil være del av et stort og engasjert fagmiljø hvor vi jobber kontinuerlig med forbedring for å forbli en god og profesjonell organisasjon.

Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. Vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju. Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste jf Offentleglova § 25. Ønske om fritak fra offentliggjøring må du begrunne i søknaden. Dersom ditt ønske ikke innvilges, varsler vi deg om dette. Fylkeskommunen er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke. 

Seksjon forvaltning er representert i både Skien og Tønsberg, kandidater kan jobbe ved begge lokasjonene.