• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4194692
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 12.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rådgiver offentlige anskaffelser

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. Dette gjør vi blant annet gjennom å drifte byrom, parker, friområder, kommunale veier og skogsområder. Vi utvikler byen og fremforhandler og gjennomfører utbyggingsavtaler. Vi bygger infrastruktur som byrom, lekeplasser, torg, fortau og veier. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!

Det har vært en betydelig økning i antall prosjekter i vår portefølje og etaten har derfor behov for å styrke kapasiteten knyttet til offentlige anskaffelser. Vi har nå ledig en nyopprettet fast stilling som rådgiver ved Juridisk seksjon. Vår nye rådgiver vil få en nøkkelrolle knyttet til anskaffelser og kontrakter for hele etaten, og vil dermed være en viktig bidragsyter til utvikling av byen vår. Rådgiveren vil bli en del av en kompetent og engasjert seksjon som i dag teller 8 medarbeidere. 

Vi ønsker oss en rådgiver med god kompetanse og erfaring innen offentlige anskaffelser og entrepriseformer.  Bymiljøetaten søker deg som er faglig sterk og løsningsorientert, med evne til å bruke verktøyene og handlingsrommet som ligger i regelverk om offentlige anskaffelser. Vi forventer at du evner å håndtere utfordrende anskaffelsesrettslige problemstillinger, at du trives med å veksle mellom fagfelt og jobbe i høyt tempo. Du må ha evne til å gå i detaljer, men samtidig kunne løfte blikket når det kreves.

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføring og bistand i ulike faser av anskaffelser og entrepriser
  • Fungere som en faglig støtte ved inngåelse, implementering og oppfølging av kontrakter
  • Sikre at anskaffelsene skjer i samsvar med regelverket 
  • Aktivt bidra til å bruke handlingsrommet i regelverket for å få realisert mulighetene som finnes i markedet 
  • Bidra til kontinuerlig forbedring og effektivisering av etablert anskaffelsespraksis
  • Behandling av klagesaker 
  • Det må kunne påberegnes andre oppgaver innen fagområdet i etaten

Kvalifikasjoner:

  • Master i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen. Andre med relevant utdanningsbakgrunn på minimum bachelornivå kan også søke
  • Ønskelig med minimum 3 års relevant arbeidserfaring
  • Ønskelig med erfaring med gjennomføring av større og komplekse anskaffelsesprosesser
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • God IKT-kompetanse og evne til å tilegne seg kunnskap om nye systemer 

Personlige egenskaper:

  • Selvgående og strukturert 
  • Faglig trygg, analytisk og beslutningsdyktig
  • God evne til å arbeide på tvers av ulike fagfelt og å veksle mellom disse
  • Løsningsorientert og med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Kunde- og serviceorientert
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid og moderne, aktivitetsbaserte lokaler
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4194692
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 12.11.2021