Detaljer

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    24.02.2019
  • Sted:
    TROMSØ
  • Type arbeid:
    Medarbeider
  • Stillingstype:
    Fast
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    1215145
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rådgiver/Kategoriansvarlig velferd

Vil du være med på å utvikle vår nye seksjon for anskaffelser? Tromsø kommune har besluttet å gå fra en desentralisert innkjøpsmodell til en sentralisert innkjøpsmodell. I den forbindelse er det opprettet en ny seksjon for anskaffelser. Seksjonen har overordnet fagansvar for alle anskaffelser i Tromsø kommune.


Den nye seksjonen skal organisere seg i team. Denne nyopprettede stillingen skal koordinere i teamet for velferd og gjennomføre anskaffelser innen teamets portefølje. Arbeidsoppgaver på tvers av teamene vil forekomme ved behov.


Medarbeidere i seksjon for anskaffelser må ha grunnleggende forståelse for anskaffelsesvirksomhetens strategiske betydning for kommunenes måloppnåelse og hvordan gevinster kan realiseres.

Arbeidsoppgaver

  • Lede arbeidet med å etablere og videreutvikle kategoriområdet i tett samråd med seksjonsleder
  • Koordinere arbeidet i teamet, herunder

    - Administrere anskaffelsesporteføljen på ansvarsområdet

    - Planlegge og prioritere ressurser

    - Følge opp fremdrift

    - Gjennomføre risikoanalyser av porteføljen

    - Rapportere til seksjonsleder

  • Kategoriansvar for definerte innkjøpskategorier, herunder lage kategoristrategier, identifisere gevinster og planlegge anskaffelser
  • Gjennomføre konkurranser på kjøp av varer og tjenester innen kategoriområdet
  • Bistå med anskaffelsesfaglig veiledning, rådgivning og kvalitetssikring til tjenestesteder i kommunen
  • Følge opp avtaler
  • Utviklingsoppgaver innen metodikk, prosesser, rutiner og maler
  • Andre arbeidsoppgaver innen seksjonens ansvarsområde vil kunne pålegges

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning på bachelor eller masternivå innen relevante fagkrets
  • Arbeidsoppgavene krever at du har god skriftlig og muntlig fremstilling på norsk

    Ønskelig med:

  • Relevant erfaring i tilsvarende stilling
  • God innsikt i offentlige anskaffelsesprosesser og tilhørende regelverk
  • Kjennskap med kategoristyring vil bli vektlagt
  • Det er ønskelig at du har erfaring med ledelse av anskaffelsesprosesser
  • Erfaring med anskaffelser innenfor helse og omsorg vil bli vektlagt
  • Du har gjerne erfaring med kontraktsarbeid/kontraktsoppfølging

    Det legges vekt på bred erfaring med regelverket for offentlige anskaffelser

Personlige egenskaper

  • Ansvarlig – du er nøyaktig, serviceinnstilt, resultatorientert og selvstendig
  • Handlekraftig – du tar initiativ og evner å lede og gjennomføre prosjekter
  • Endringsvillig – du er fleksibel og evner raskt å ta på deg nye oppgaver
  • Analytisk – du evner å se helheten og løse problemer
  • Kommuniserende – du er tydelig både muntlig og skriftlig, innbyr til dialog og samarbeider godt

    Ved tilsetting vil det bli lagt vesentlig vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr

  • Utfordrende og interessant stilling som gir muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et godt og dynamisk arbeidsmiljø med dyktige og dedikerte fagfolk og ledere som leverer med høy kvalitet
  • Ordnede pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende avtaler
  • Fleksitid

    Annet

  • Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju
  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
  • Noe reisevirksomhet må påregnes
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter med vitnemål og attester


    Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!


Kontakt:

Susanne Arntzen Langnes Prosjektleder strategisk innkjøp tlf:(+47) 45264585